Zrozumieć WEC: Zmiany na sezon 2022

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA WEC kończą dziesięć lat i na pierwszy rzut oka nie zmieniły się znacząco w tym okresie. Co roku wprowadzane są jednak zmiany, które mają poprawić widowisko czy uczynić serię bardziej atrakcyjną dla uczestników. Nie inaczej jest w 2022 roku, przed dziesiątym sezonem mistrzostw.

Słynne wyścigi: Grand Prix Sakhiru 2020

Dwa wyścigi w Bahrajnie pod koniec sezonu, kiedy losy mistrzostwa już dawno były rozstrzygnięte, nie zapowiadały dużych emocji. Jednak drugi z nich, rozegrany na, debiutującej w F1, bardzo krótkiej zewnętrznej pętli toru, okazał się prawdziwym klasykiem.

Zapowiedź sezonu 2021/2022 Formuły E

Tor uliczny w Rijadzie będzie w ostatni weekend stycznia areną dwóch pierwszych rund sezonu 2021/2022 Formuły E. Będzie to ósmy sezon elektrycznej serii wyścigowej, drugi, w której stawką będą tytuły mistrza świata i zarazem ostatni dla samochodów drugiej generacji.

Anomalie punktowe wczesnych lat Formuły 1

Trzy miejsca na podium, pięciu kierowców sklasyfikowanych w pierwszej trójce, a punkty na podium przydzielono siedmiokrotnie. Kierowca, który w klasyfikacji generalnej pod koniec sezonu posiadał 0,14 punkta. Wczesne lata Formuły 1 posiadają różne smaczki, a jednym z nich jest system punktowania. Przedstawimy dwa takie przykłady.

Zrozumieć wyścigi: Nutrigenetyka w służbie zespołom F1

Zespół Alfa Romeo Racing Orlen jest pierwszą ekipą w Formule 1, która używa analizy nutrigenetycznej w celu poprawy zdrowia i wydajności ludzkiej personelu zespołu. Wszystkim kieruje Gemma Fisher, dyrektor Formula Health.

Frédéric Vasseur specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Gdyby nie Frédéric Vasseur, Formuła 1 wyglądałaby obecnie zupełnie inaczej. Francuz założył zespół ASM i był współwłaścicielem ekipy ART Grand Prix, dla których Lewis Hamilton triumfował w Formule 3 i GP2, co otworzyło mu drogę do wspaniałej kariery w mistrzostwach świata. Sam Vasseur również w końcu trafił do F1 – najpierw jako szef fabrycznego zespołu Renault, gdzie przyczynił się do zorganizowania testu dla Roberta Kubicy, a później został zatrudniony przez Saubera, aby ratować zespół po serii błędnych decyzji poprzedniego kierownictwa. W sobotę przed Grand Prix Abu Zabi z szefem szwajcarskiej ekipy, znanej obecnie jako Alfa Romeo Racing Orlen, rozmawiała Roksana Ćwik.

Jessica Hawkins specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Sport motorowy zmienia się w zawrotnym tempie nie tylko pod względem technologii i swojego oddziaływania na środowisko naturalne, ale również pod względem ludzi, którzy go tworzą. Jeszcze kilkanaście lat temu trudno było wyobrazić sobie kobietę za kierownicą współczesnego samochodu Formuły 1. Wśród tych, które dokonały tego od tamtej pory jest Jessica Hawkins. Brytyjka została ambasadorem fabrycznego zespołu Astona Martina i jest jedną z gwiazd W Series. W przerwie od Pirelli Hot Laps na torze Yas Marina, rozmawiała z Tomaszem Kubiakiem między innymi o swojej karierze oraz tym, jak to jest być kobietą i przedstawicielką środowiska LGBT na torze wyścigowym.  

Ściganie z drugą wojną światową w tle: Grand Prix Belgradu 1939

Kiedy wojska niemieckie dokonały napaści na Polskę, w Belgradzie najlepsi kierowcy z całej Europy przygotowywali się do rywalizacji. Wystartowali trzeciego września, w dniu, kiedy Wielka Brytania i Francja wypowiedziały wojnę Trzeciej Rzeszy. Chcemy wam przedstawić historię ostatniego wyścigu na kontynencie europejskim przed kilkuletnią przerwą, spowodowaną drugą wojną światową.

Mario Isola specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Gdy włoska firma Pirelli wygrała przetarg na wyłącznego dostawcę opon dla Formuły 1, nikt nie wiedział, co przyniesie przyszłość. Marka znana dotychczas głównie z rajdów zaczynała praktycznie od zera w temacie wyścigów torowych i nie uniknęła trudności, momentami kontrowersji, a także lejącej się ze wszystkich stron krytyki, która wielu odepchnęłaby od sportu na zawsze. Dekadę później nikt już nie poddaje w wątpliwość kompetencji firmy oraz jakości jej produktów. Pirelli zapracowało na szacunek całego wyścigowego światka i reputację jednego z najlepszych partnerów, jakich można mieć nie tylko w F1, ale również w wyścigach GT. Jednym z najważniejszych twórców tego sukcesu jest szef ds. F1 i wyścigów Pirelli Mario Isola, z którym podczas weekendu Grand Prix Abu Zabi rozmawiał Tomasz Kubiak.

Tęsknota za pustynią, cele i nowe doświadczenia – wywiad z Konradem Dąbrowskim

W tym roku Konrad Dąbrowski udowodnił swoją wysoką formę – zadebiutował w Rajdzie Dakar, który ukończył jako dwudziesty ósmy, a także zdobył dwa puchary świata: Rajdów Baja i Cross-Country. Przed swoim nadchodzącym, drugim startem w Dakarze porozmawiał z Julią Trusewicz o swoich sukcesach, planach i oczekiwaniach co do słynnego styczniowego rajdu.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league