- Zrozumieć wyścigi
- Arkadiusz Serowiecki

Powoli, lecz wielkimi krokami zbliżamy się do rozpoczęcia sezonu FIM Endurance World Championship (EWC), które w tym roku składać się ma z 5 rund (gdy materiał został publikowany ostatnia runda jeszcze nie została zgłoszona na którym torze, lecz mówi się o Sepang/Mandalika). Spośród nich aż trzy wyścigi określane jako „maratony” – 24 Heuers Motos na Circut Bugatti w Le Mans, 24h Spa EWC motos, oraz tzw. złota miska po francusku – Bol d’Or na torze Paul Ricard. Pomiędzy tymi maratonami jest dodatkowo sprinterski wyścig w Japonii – 8h Suzuka. Nasuwa się przede wszystkim zasadnicze pytanie – o co w tym chodzi?
- Zrozumieć wyścigi
- Julia Trusewicz

Mistrzostwa Świata Superbike, to obok MotoGP, jedna z największych i najważniejszych motocyklowych serii wyścigowych. WSBK większą popularność zyskało rok temu, dzięki genialnej walce o tytuł mistrza między legendą Jonathanem Reą, a wschodzącą gwiazdą Toprakiem Razgatlıoğlu.
- Zrozumieć wyścigi
- Tomasz Kubiak

Amerykańskie wyścigi samochodów jednomiejscowych różnicą się pod wieloma względami od tych europejskich – od startów lotnych po organizację pit-stopów. Pośród wielu rozbieżności w przepisach znajduje się również to, jak obie kultury postrzegają rolę dublowanych samochodów w przebiegu rywalizacji.
- Zrozumieć wyścigi
- Julia Trusewicz

Testy to nieodłączna część sportów motorowych, w tym wyścigów motocyklowych. Jednak w każdej serii działają one na zupełnie innych zasadach, w tym w Motocyklowych Mistrzostwach Świata, gdzie chociażby występują dodatkowe sesje dla debiutantów czy zespołów z koncesjami.
- Zrozumieć wyścigi
- Tomasz Kubiak

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA WEC kończą dziesięć lat i na pierwszy rzut oka nie zmieniły się znacząco w tym okresie. Co roku wprowadzane są jednak zmiany, które mają poprawić widowisko czy uczynić serię bardziej atrakcyjną dla uczestników. Nie inaczej jest w 2022 roku, przed dziesiątym sezonem mistrzostw.
- Zrozumieć wyścigi
- Tomasz Kubiak

Po raz pierwszy od trzech lat wyścigi serii IndyCar będzie można oglądać legalnie w Polsce. W związku ze zwiększonym zainteresowaniem, na ŚwiatWyścigów.pl przypominamy, dlaczego amerykańskie wyścigi samochodów jednomiejscowych są jednymi z najlepszych, jakie można śledzić.
- Zrozumieć wyścigi
- Informacja prasowa

Laurens Vanthoor, fabryczny kierowca Porsche, wdusza pedał gazu na wyjściu z nawrotu La Source. Ponad 500-konne 911 GT3 R wystrzela z pierwszego zakrętu Circuit de Spa-Francorchamps i gwałtownie przyspiesza, zmierzając w dół 15-procentowego zjazdu. Po błyskawicznym skręcie w prawo Belg „przytula się” do białej ściany, która oddziela starą aleję serwisową od nitki toru – a teraz odbija dźwięk wysokoobrotowego 6-cylindrowego boksera.
- Zrozumieć wyścigi
- Informacja prasowa

Najwyższej klasy wyścigi samochodowe jako siła napędowa technicznego rozwoju – kierując się tą maksymą, Porsche od dekad podejmuje ogromne wyzwania związane z udziałem w seriach wyścigowych na całym świecie. „
Ekstremalne wymagania, przed którymi stajemy na torze, błyskawicznie obnażają wszelkie słabe punkty i zachęcają inżynierów do szukania nowych, lepszych rozwiązań” – powiedział Ferdinand „Ferry” Porsche, który opracowując legendarny model 356 No. 1 Roadster, w 1948 r. stworzył podwaliny marki Porsche. Inżynierów z Weissach ta podstawowa zasada obowiązuje do dziś. Ogromne obciążenia panujące w wyścigach wymagają rozwiązań, które ostatecznie wpływają też na rozwój aut seryjnych.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski