Kim u licha są?: Yokohama

Yokohama to wyłączny oficjalny dostawca ogumienia dla WTCC. Japońska firma zastąpiła na tym miejscu francuską Michelin w 2006 roku. W Algarve, firma świętowała swój setny wyścig w WTCC.

O zwycięstwie Ferrari i poleceniach zespołu

Ferrari odniosło swoje drugie zwycięstwo w sezonie w dość kontrowersyjnych okolicznościach. Polecenia zespołowe, wezwanie Ferrari przed sędziów, niezbyt wylewna konferencja prasowa, 100 tysięcy Euro kary. Tak być nie powinno. Formuła 1 to jest sport, a sport to rywalizacja. Jednak rywalizacja ma różne oblicze.

 Renault przedstawia nowe oblicze toru Silverstone

Zmiany, które w ten weekend czekają na kierowców na torze Silverstone, wymagają od Teamu Renault bardzo intensywnych przygotowań. Tor jest teraz dłuższy o 745 metrów i czas jednego okrążenia wyniesie około 90 sekund, czyli o 10 sekund więcej niż w zeszłym roku. Przez ostatnie kilka miesięcy inżynierowie teamu Renault przeprowadzili setki symulacji, których celem było przygotowanie samochodów do czekających na nie wyzwań.

Zwycięstwa to nie wszystko - czyli dlaczego Yvan Muller prowadzi

Nowy system punktacji miał promować zwycięzców wyścigów w klasyfikacji generalnej. Dlaczego więc Yvan Muller prowadzi? Tarquini wygrał 4 razy, Priaulx 3, a Muller tylko 2. Jednak Tarquini i Priaulx są za Mullerem w klasyfikacji. Zobaczmy, dlaczego.

 Jak uzyskać optymalne wyniki w Montrealu?

Tor im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu jest jednym z najbardziej niezwykłych obiektów, na jakich odbywają się wyścigi Formuły 1. Długie proste oraz wolne szykany otoczone groźnymi, betonowymi barierami sprawiają, że ma on wiele wspólnych cech z torem ulicznym w Monako oraz obiektem w Monzy. Wyjątkowa charakterystyka toru stawia trudne wyzwania przed technikami, którzy pracują nad ustawieniami samochodu.

Pseudo spece od F1...

Nurtuje mnie to od dawna, skąd się tacy ludzie biorą? Wpadają na obojętnie jakie poważne forum o Formule 1 i zaczynają wypisywać głupoty, bez przeczytania czegokolwiek co wcześniej zostało napisane. Przecież na połowie for już dawno poruszano, tematy o takiej tematyce. A najgorsze jest to, że im się po prostu nie chce szukać, a zdobywanie wiedzy polega na szukaniu i jeszcze raz szukaniu.

Renault F1 Team odczarowuje zakręt numer 8

Jeśli zaczniemy rozmawiać z kierowcą wyścigowym o torze Istanbul Park, prędzej lub później usłyszymy od niego o zakręcie numer 8. Jest to wyjątkowy wiraż, który cieszy się bardzo złą sławą. Większość kierowców wchodzi na jego nierówną powierzchnię z prędkością 260 km na godzinę i wraz z samochodem zostają poddani ogromnemu przeciążeniu. Szybkie pokonanie zakrętu wymaga optymalnego ustawienia pojazdu oraz mistrzowskich umiejętności za kierownicą.

Renault przedstawia sekrety kierownicy samochodu Formuły 1

Mierząca niemal kilometr główna prosta na torze w Barcelonie jest jednym z najdłuższych odcinków na torach wyścigowych tego sezonu. Samochód pokonuje ten dystans w 11,5 sekundy, co jest bardzo długim czasem jak na standardy Formuły 1.

Życie w trasie: Jak zapewnić pełną gotowość samochodów

Fabryka w Enstone wydaje się być ostatnio opuszczona. Wszystkie cztery najważniejsze imprezy w wyścigowym kalendarium odbywają się w Azji, a od czasu, kiedy R30 po raz ostatni był widziany na miejscu minęło dobre 5 tygodni.

 Analiza punktacji po trzech wyścigach

Nowy system punktacji miał za zadanie poprawić widowisko i zwiększyć ilość walki na torze ze względu na większe różnice punktowe. Po trzech wyścigach nie widać jednak większych zmian w porównaniu ze starym systemem.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league