BMW odnosi pierwsze od 10 lat zwycięstwo na Nürburgringu

Nicky Catsburg, Alexander Sims i Nick Yelloly odnieśli zwycięstwo w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring Nordschleife. Załoga Rowe Racing #99 zapewniła pierwsze zwycięstwo dla BMW od 2010 roku, pokonując w bezpośrednim starciu Audi #3.

Po długim okresie czerwonej flagi, rywalizacja została wznowiona o 8 rano. Tuż po restarcie trzeci Christopher Haase w Audi #3 wyprzedził Franka Stipplera w podobnym samochodzie #1, a następnie dogonił i wyprzedził prowadzącego René Rasta w Audi #29 na prostej Dottinger Hohe. Mistrz DTM odzyskał pierwszą pozycję na kolejnym okrążeniu, lecz na dłuższą metę nie zdołał utrzymać się przed Haasem, a ponadto miał do odbycia 32-sekundową karę za ignorowanie flag we wcześniejszej fazie wyścigu.

Na czwartą lokatę wyszedł Maro Engel w Mercedesie #6, wyprzedzając Sheldona van der Linde w BMW #42 oraz Alexandra Simsa w #99. Sytuacja zmieniła się, gdy nawierzchnia toru zaczęła wysychać. BMW od razu zdecydowało się na agresywną strategię i gdy tylko warunki na to pozwoliły, oba auta zjechały po opony przejściowe i zaczęły piąć się w górę stawki. Na pięć i pół godziny przed końcem van der Linde awansował na drugą lokatę i tracił tylko cztery sekundy do Haase, który wypadł z zakrętu Aremberg i przejechał przez żwirowe pobocze.

Podczas kolejnej rundy pit-stopów w Audi #3 zasiadł Mirko Bortolotti i wyjechał na tor na nacinanych slickach, mając za sobą tym razem Nicka Yelloly’ego w BMW #99, które przeskoczyło w alei serwisowej auto #42 ekipy Schnitzer. Oba BMW znajdowały się przy tym w odstępie niecałych 10 sekund za liderem. Na tym etapie z walki o zwycięstwo odpadło już Audi #29, po tym jak Christopher Mies nie poradził sobie na nacinanych slickach i wrócił do boksów po opony przejściowe.

Gdy na niecałe dwie godziny przed końcem powrócił deszcz, BMW znów podjęło szybką decyzję i ściągnęło samochód #99 po opony na mokrą nawierzchnię, w czasie, gdy Haase pozostał jeszcze jedno okrążenie na slickach. Okazało się to druzgocące dla Audi #3, które po swoim pit-stopie wyjechało na tor z 50-sekundową stratą do Catsburga. Na nowych oponach Haase zdołał zmniejszyć swoją stratę do 15 sekund i zaoszczędził też czas na krótszym ostatnim postoju.

Na kluczowym etapie rywalizacji Catsburg podkręcił jednak tempo i przekroczył linię mety z przewagą 19 sekund nad Haasem, dając BMW 20. zwycięstwo w 50-letniej historii całodobowego ścigania na torze Nürburgring. W ostatniej godzinie rywalizacji Dries Vanthoor przebił oponę w Audi #1 i stracił miejsce na podium na rzecz Augusto Farfusa w BMW #42. Belg dojechał do mety piąty, wyprzedzony także przez Marco Wittmanna w BMW #98.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze