Opublikowano wstępnie 48 ekip, które będą walczyć w przyszłym sezonie w mistrzostwach serii IMSA. Pojawią się nowe składy, ale i też pożegnamy w przyszłym roku zespoły, które w tym sezonie rywalizowały na torach północnoamerykańskiej serii wyścigowej.
W rozmowie ze Sportscar365 John Doonan powiedział, że istnieje możliwość dodania jeszcze jednego zgłoszenia na przyszły sezon. W tym wypadku liczba zespołów wzrosłaby do 49.
Najwięcej emocji sprawiać będzie zespół Heart of Racing #23, który zrezygnuje z udziału w klasie GTD Pro na rzecz wystawienia hipersamochodu Astona Martina Valkyrie w przyszłym roku. Ponadto zespół ma wystawiać ponownie auto #27 w kategorii GTD.
Poza podwójnymi zgłoszeniami ekip BMW Team RLL, Porsche Penske Motorsport, Wayne Taylor Racing, czy powracający po rocznej przerwie zespole Meyer Shank Racing z prototypem Acura, ponownie zobaczymy prywatne Porsche ekipy JDC-Miller Motorsports #85. Proton Competition #5 i Iron Lynx #63 wystawiać będą samochody w wyścigach długodystansowych.
Z wyścigów serii IMSA wycofuje się Chip Ganassi Racing, jednak tak jak w przypadku ekipy Meyer Shank Racing robią roczną przerwę, żeby powrócić w przyszłym roku z nowym programem.
W kategorii LMP2 jest zgłoszonych 12 ekip – poza oddzielnym zgłoszeniem zespołów PR1/Mathiasen Motorsports i Inter Europol Competition, do wyścigów w IMSA pod zmienioną nazwą wróci Algarve Pro Racing #04, wcześniej znany jako Crowdstrike Racing. Nowością jest też start zespołu Pratt Miller Motorsports #73, który zajmuje się wystawianiem dwóch Corvette w klasie GTD Pro. Zabrakło miejsca dla ekipy Sean Creech Motorsports #33, które jako jedyne wystawiało prototyp Ligiera w stawce LMP2. Również High Class Racing #20 nie zostało uwzględnione w liście zgłoszeń na przyszły rok.
Kategoria GTD Pro to dwa zgłoszenia ekip Corvette Racing oraz Ford Multimatic Motorsports. Do podwójnego wystawiania aut dołączył zespół Paul Miller Racing, który w 2025 roku pojedzie dwoma BMW. Nie pojawi się za to Aston Martin w tej klasie, z racji tego, że ekipa Heart of Racing wystawiać będzie prototyp w klasie GTP. Po jednym zgłoszeniu ponownie pojawią się w przyszłym roku ekipy AO Racing, Vasser Sullivan czy Pfaff Motorsports. Ekipa Automobili Lamborghini, która debiutuje w 2025 roku, wystawiać będzie samochód w wyścigach długodystansowych.
W kategorii GTD pojawią się nowe zgłoszenia na cały sezon w serii IMSA. Są to m.in. DXDT Racing #36, które wystawiać będzie Corvette Z06 C8.R, a także DragonSpeed #81, które zaliczyło już debiut na Indianapolis Motor Speedway, podczas wyścigu 6-godzinnego Battles on the Bricks. Poza tym Triarsi Competizione wystawiać będzie dwa auta – jeden pojedzie w pełnym sezonie, drugi zaś pojawi się w wyścigach długodystansowych.
Poza jednym Ferrari ekipy Triarsi Competizione w walce w wyścigach długodystansowych zobaczymy także Astona Martina ekipy Van Der Steur Racing #19, który na co dzień rywalizuje w serii towarzyszącej serii IMSA, a także ponowne wojaże zespołów Iron Dames #83, AF Corse z dwoma autami, czy Lone Star Racing #80. Nie powrócą za to ekipy MDK Motorsports #86, Proton Competition #55 i Andretti Motorsports #43.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.