Fabryczny zespół Peugeota w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC zaprezentował składy załóg swoich hipersamochodów na sezon 2025. Francuski producent wprowadził roszady względem poprzedniego roku.
O konieczności zmian było wiadomo już w trakcie poprzedniego sezonu, po tym jak Nico Müller podpisał kontrakt z Porsche. Peugeot postanowił, że jego miejsce w gronie etatowych kierowców wyścigowych zajmie Malthe Jakobsen, który do tej pory pełnił rolę kierowcy rezerwowego.
Jakobsen nie zajmie jednak miejsca Müllera w samochodzie #93. Nowym zmiennikiem Jeana-Érica Vergne’a i Mikkela Jensena zostanie Paul di Resta, który przeniesie się z załogi #94. Jakobsen utworzy zatem skład z Loïkiem Duvalem i Stoffelem Vandoorne’em. Nowym kierowcą rezerwowym ekipy został z kolei Théo Pourchaire.
Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny programu Peugeot Sport FIA WEC, podkreślił staranność, z jaką dobierano składy kierowców: „Zbudowaliśmy nasze zespoły w oparciu o precyzyjny balans między doświadczeniem a dynamiką. Mikkel Jensen, Jean-Éric Vergne i Paul di Resta w samochodzie #93 zapewniają spójność, ekspertyzę i regularność. Natomiast Loïc Duval, Stoffel Vandoorne i Malthe Jakobsen w aucie #94 łączą strategiczne myślenie doświadczonych zawodników z energicznością i odwagą obiecującego młodego talentu. Théo Pourchaire, który w grudniu ukończył pierwsze testy w wyścigach długodystansowych, uzupełnia nasz skład jako kierowca testowy na nowy sezon”
.
„Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć tych kierowców w akcji i dostarczyć kibicom na całym świecie niesamowitych emocji”
.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Peugeot Sport
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.