Dwie strefy DRS na torze Zandvoort

FIA potwierdziła, że podczas Grand Prix Holandii na torze Zandvoort kierowcy będą mogli skorzystać z dwóch stref DRS.

Formuła 1 wraca do Holandii, gdzie zostanie rozegrany pierwszy wyścig mistrzostw od 1985 roku. W tym celu zmodernizowano tor Zandvoort, który już w przeszłości był organizatorem wyścigu z cyklu Grand Prix. Zgodnie z opublikowaną mapą toru, Zandvoort będzie składał się z 14. zakrętów, a długość okrążenia wyniesie 4,259 km.

Ponadto wyznaczono dwie strefy DRS, jednak – przynajmniej podczas tegorocznych zmagań – nie będzie jej na ostatnim, charakterystycznie pochylonym długim prawym zakręcie. Zamiast tego punkt aktywacji do niej zostanie zamieszczony 15 metrów przed przedostatnim, 13. zakrętem, a strefa aktywacji rozpocznie się 30 metrów po ostatnim, 14. zakręcie.

Druga strefa DRS będzie miała punkt detekcji ustanowiony na wejściu do zakrętu 10, a tylne skrzydło będzie można aktywować między szybkimi zakrętami 10 i 11.

Dyrektor sportowy Grand Prix Holandii, Jan Lammers, wyjaśnił powody, dla którego nie zdecydowano się zamieścić strefy DRS na przechylonym ostatnim zakręcie, który będzie pokonywany przez kierowców z gazem w podłodze.

„To decyzja FIA” – powiedział były kierowca Grand Prix. „Chcą jedynie zobaczyć, jak będzie to wyglądać w tym roku, jak również zebrać dane na prawdziwym torze. Nie podejmują żadnego ryzyka i jest to zrozumiałe w przypadku pierwszej edycji tego wyścigu od 36 lat”.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1