Mercedes składa dwa protesty w sprawie wyników wyścigu

Zespół Mercedes zdecydował się dwukrotnie oprotestować końcowy rezultat wyników wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Abu Zabi, w którym zwycięstwo oraz tytuł mistrzowski przypieczętował Max Verstappen.

Hamilton przegrał walkę z Verstappenem po wyprzedzeniu na ostatnim okrążeniu rywalizacji na Yas Marina, który był jednocześnie jedynym po zakończeniu okresu samochodu bezpieczeństwa.

Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor z powodu wypadku Nicholasa Latifiego na wyjeździe z 14. zakrętu i pozostawał na torze przez kilka okrążeń, gdy wyścig był w końcowej fazie. Początkowo dyrekcja wyścigu z Michaelem Masim na czele oznajmiła, że dublowane samochody nie będą mogły się oddublować. Tuż przed restartem jednak zmieniono zdanie i pozwolono na odzyskanie okrążenia samochodom, które dzieliły bezpośrednio Hamiltona i Verstappena.

To doprowadziło do tego, że Verstappen znalazł się tuż za Hamiltonem podczas samego restartu, a następnie wykorzystał potencjał nowych miękkich opon, aby wyprzedzić Hamiltona będącego na mocno zużytym twardym ogumieniu i odnieść zwycięstwo, które dało Holendrowi pierwszy tytuł mistrzowski.

Ze względu na chaotyczny sposób wznowienia wyścigu, Mercedes postanowił złożyć aż dwa protesty. Pierwszy z nich odwołuje się do Artykułu 48.8 Regulaminu Sportowego, który brzmi następująco: „Żaden kierowca nie może wyprzedzić innego zawodnika na torze, wliczając w to samochód bezpieczeństwa, dopóki nie przekroczy linii [mety] po raz pierwszy, gdy samochód bezpieczeństwa zjedzie do alei serwisowej”. W tej kwestii Verstappen mógł dopuścić się wyprzedzenia Hamiltona tuż przed restartem, kiedy przez sekcję pod hotelem jechali koło w koło.

Drugi protest odwołuje się do Artykułu 48.12 Regulaminu Sportowego, w którym z kolei możemy przeczytać: „Wszystkie samochody, które zostały zdublowane przez lidera, są zobowiązane wyprzedzić samochody będące na okrążeniu lidera oraz samochód bezpieczeństwa”. W tym przypadku dyrektor wyścigu zdecydował się na zezwolenie oddublowania tylko tych samochodów, które dzieliły Hamiltona i Verstappena, a nie pozostałych, jadących w dalszej części stawki.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1