Aż pięć zespołów zdecydowało się udostępnić swoje bolidy dla młodych kierowców, którzy nie mieli dotychczas zbyt wielu szans na jazdę w królowej motorsportu.
Każdy z regularnych kierowców ma obowiązek udostępnić swój samochód jednemu z juniorów, a więc komuś, kto ma za sobą mniej niż dwa starty w wyścigu Formuły 1, aby ten mógł wziąć udział w pierwszym piątkowym treningu w trakcie danego weekendu wyścigowego.
Większość zespołów decyduje się na to pod koniec sezonu, kiedy w większości przypadków sytuacja w obu mistrzostwach jest ustabilizowana. W trakcie obecnej kampanii mamy zwiększoną ilość sprintów, co tylko komplikuje sytuację. Nic więc dziwnego, że aż pięć ekip zdecydowało się wystawić swojego świeżaka właśnie na rundę w Meksyku.
AlphaTauri ma pod tym względem ułatwione zadanie, ponieważ Nyck de Vries spełnił te wymogi już w Bahrajnie, natomiast Yuki Tsunoda udostępni swoje AT04 Isackowi Hadjarowi. Francuz okupuje czternaste miejsce w klasyfikacji F2 z tylko jednym miejscem na podium i kolejnymi ośmioma występami w punktach.
Seniorski zespół Red Bulla nie wystawił do tej pory debiutanta w żadnym ze swoich bolidów. Mówi się, że to właśnie Hadjar zasiądzie za sterami RB19 razem z aktualnym mistrzem FE Jake’em Dennisem podczas finałowego weekendu w Abu Zabi.
Alfa Romeo potwierdziła swojego kierowcę rezerwowego Theo Pourchaire jako zastępcę Valtteriego Bottasa w otwierającej sesji na torze Autodromo Hermanos Rodriguez. 20-letni Pourchaire jest obecnie liderem zaplecza Formuły 1, posiadając solidną przewagę nad drugim Frederikiem Vestim, który z kolei odciąży George’a Russella.
Na koniec dwóch juniorów z potwierdzoną sesją w Meksyku i na Yas Marina: Oliver Bearman, jako członek akademii dla młodych kierowców Ferrari, otrzyma szansę w Haasie, natomiast Jack Doohan, który powtórzy wyróżnienie sprzed roku, będzie testował konstrukcję Alpine.
Bearman wygrał cztery wyścigi w swoim debiutanckim sezonie w drugiej lidze i znajduje się na szóstym miejscu, siedem punktów za Doohanem, który awansował na czwarte miejsce dzięki zwyżce formy pod koniec sezonu.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.