Na torze Yas Marina odbyło się ostatnie tegoroczne posiedzenie komisji F1. Uczestniczyli w nim dyrektor ds. samochodów jednomiejscowych w FIA Nikolas Tombazis oraz szef Formuły 1 Stefano Domenicali.
Komisja F1 zgodziła się co do chęci wprowadzenia zmian w formacie sprintów w sezonie 2024 oraz ich dalszej separacji od aktywności związanej z rozgrywaniem Grand Prix.
Temat został przekazany do Komisji doradczej, która ma ustalić szczegóły zmian dotyczących harmonogramu weekendu czy reguł parku zamkniętego, celem przedstawienia ich Komisji F1 podczas pierwszego posiedzenia w 2024 roku.
Kalendarz wyścigów sprinterskich w sezonie 2024 ma zostać opublikowany w przeciągu najbliższych tygodni.
Komisja F1 zatwierdziła także kolejne testy osłon przeciwdeszczowych. Wiosną 2024 roku ma zostać wdrożony nowy projekt, który całkowicie zakrywa oponę, w celu oceny zasadności koncepcji.
Ważnym tematem rozmów były opony. Zadecydowano o pozostaniu przy stosowaniu koców grzewczych w sezonie 2025 oraz zakończeniu eksperymentu z alternatywną alokacją – tym samym w sezonie 2024 podczas wszystkich weekendów zespoły będą miały do wykorzystania 13 kompletów opon na suchą nawierzchnię.
Zatwierdzono także niewielkie zmiany w przepisach, w tym dopuszczenie dodatkowego elementu kierującego powietrze do kokpitu, celem poprawy chłodzenia kierowców.
Do regulaminu wpisano także punkt mówiący o zakazie pracy nad samochodami na sezon 2026 przed rozpoczęciem roku kalendarzowego 2025.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.