Andrea Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa W13

17-letni Andrea Kimi Antonelli wkrótce rozpoczynający swój debiut w F2 będzie brać udział w intensywnym programie przygotowującym do startu w Formule 1. Włoch od jakiegoś czasu jest na ustach wielu osób, zarówno tych związanych bezpośrednio z padokiem, jak i poza nim.

W 2019 roku stał się juniorem akademii należącej do Mercedesa-AMG. Dwa lata później zadebiutował we Włoskiej Formule 4, dołączając do rywalizacji w połowie sezonu. W 2022 roku przeniósł się z kartingu do samochodów jednomiejscowych, reprezentując Prema Racing we Włoskiej F4. Zdominował rywalizację, wygrywając 13 z 20 wyścigów i zdobywając tytuł mistrza. Ponadto triumfował w Niemieckiej Formule 4 ADAC, zwyciężając w 9 z 15 wyścigów oraz zdobywając złoty medal w konkurencji Formuły 4 podczas Igrzysk Sportów Motorowych FIA Motorsport Games.

Rok później Mercedes awansował Antonelliego do serii Europejskiej Formuły Regional FREC, pomijając tradycyjny krok do Formuły 3. Mimo tego nietypowego posunięcia Antonelli kontynuował swoją doskonałą passę, wygrywając zarówno w Bliskowschodniej, jak i Europejskiej Formule Regional. Dodatkowo uczestniczył we Włoskich Mistrzostwach GT Sprint, gdzie odniósł zwycięstwo, zajmując ogólnie ósme miejsce.

Ostatnio Mercedes podjął kolejny nietypowy krok, awansując młodego Włocha bezpośrednio do Formuły 2, omijając tym samym Formułę 3, co stanowi rzadkość w tak dużym postępie dla tak młodego kierowcy.

Zakończenie współpracy Lewisa Hamiltona z Mercedesem wraz z początkiem sezonu 2025 stało się powodem do wielu pytań na temat tego, kto zastąpi 7-krotnego mistrza świata w zespole z Brackley. Wśród kandydatów z obecnego czuba kategorii zaczęto mówić również o «złotym dziecku» z Bolonii. Antonelli został wybrany do udziału w sesji testowej Mercedesa, podczas której będzie prowadził W13, bolid Formuły 1 z 2022 roku. Nastolatek ma również być zaangażowanym w «intensywny program Formuły 1», równocześnie startując w Formule 2.

Ze względu na ograniczenia w testowaniu obecnych samochodów, zespoły F1 mają zawężoną przestrzeń do rozwijania nowych, młodych talentów. Aby rozwiązać ten problem i nie obciążać limitu budżetowego, przepisy zezwalają na testowanie samochodów mających co najmniej dwa lata, aby młodzi kierowcy mogli nauczyć się zarówno nowych torów jak i przede wszystkim prowadzenia samochodów F1.

Toto Wolff twierdzi, że Mercedes nie zdecydował się na zawarcie długoterminowego kontraktu z Lewisem Hamiltonem, obawiając się utraty włoskiego talentu. Szef zespołu porównał tę sytuację do roku 2014, kiedy Mercedes planował podpisanie umowy z Maxem Verstappenem, ale nie miał dostępnego miejsca dla niego, a Red Bull zaoferował mu szansę startu w Toro Rosso w kolejnym sezonie.

Mimo to jednak Toto Wolff podchodzi do sytuacji z rozwagą: „Ma zaledwie 17 lat, wygrał wszystko, co tylko mógł w swoich debiutanckich sezonach i myślę, że będzie w Formule 1. Będzie odnoszącym wielkie sukcesy kierowcą w Formule 1. Ale nie rozpoczął jeszcze swojej kampanii w Formule 2”.

Źródło: premaracing.com, auto-motor-und-sport.de, reuters.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze