Zespół Andretti potwierdził zatrudnienie byłego dyrektora technicznego F1, Pata Symondsa, w ramach ciągłych starań w sprawie dołączenia do stawki Formuły 1.
Symonds przez siedem lat był szefem działu technicznego w samej F1 i uważa się, że odegrał znaczącą rolę w przygotowaniu nowych regulacji technicznych w sporcie, w tym te, które wejdą w życie w 2026 roku. Brytyjczyk miał rozważać zmianę środowiska już od jakiegoś czasu, a dzięki temu, że nowe przepisy są praktycznie ukończone, postanowił skorzystać z oferty Andrettiego, który nadal usilnie próbuje stać się jedenastym zespołem w Formule 1.
Będzie on odgrywał rolę konsultanta wykonawczego ds. inżynierii w nowo otwartej bazie zespołu w Silverstone, gdy zakończy się jego okres wypowiedzenia i urlop.
„Jesteśmy naprawdę podekscytowani, mogąc powitać Pata w rodzinie Andretti”
– powiedział Michael Andretti, prezes i dyrektor generalny Andretti Global.
„Dogłębne zrozumienie przez Pata aerodynamiki, dynamiki pojazdów i jednostek napędowych Formuły 1 będzie miało kluczowe znaczenie dla dalszego budowania konkurencyjnego zespołu. Wierzę, że jego doświadczenie odegrało kluczową rolę w kształtowaniu narracji Formuły 1, a jego wotum zaufania w dołączeniu do naszych wysiłków mówi wiele”
.
„Jestem naprawdę zadowolony z tego kolejnego kroku, ponieważ nasza praca nabiera tempa”
.
Z kolei Nick Chester, dyrektor techniczny Andretti Cadillac, dodał: „Miałem przyjemność pracować z Patem w przeszłości i ma on bogatą wiedzę, z której możemy czerpać. Pat wniesie doświadczenie w obszarach technicznych i operacjach zespołu w roli konsultanta ds. inżynierii wykonawczej, który pomoże nam rozwijać zespół”
.
To kolejny znaczący ruch Andrettiego, który od jakiegoś czasu próbuje dostać się do F1. Po tym, gdy jego wejście w 2026 roku zostało odrzucone przez FOM mimo akceptacji FIA, teraz potencjalnie celem jest sezon 2028, kiedy mają być gotowe jednostki napędowe General Motors.
Symonds to znana postać w środowisku F1. Przyczynił się on do mistrzostw Michaela Schumachera w Benettonie w latach 90., a następnie pozostał w ekipie z Woking, później znane jako Renault, do momentu wybuchu skandalu crashgate w Singapurze. Następnie pełnił funkcję konsultanta w ekipie Virgin, a potem dyrektora technicznego w Williamsie. Od 2017 roku pracował bezpośrednio w strukturach Formuły 1.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.