Za nadprogramową wymianę całej jednostki napędowej kierowca Alpine będzie rozpoczynał tegoroczną odsłonę wyścigu na Silverstone z dwudziestego pola startowego.
Przed rozpoczęciem weekendu na Silverstone Francuz potrzebował nowej baterii oraz zestawu elektroniki sterującej. Wymiana tych elementów wiązałaby się z przesunięciem na starcie do niedzielnego wyścigu, czego skutkiem byłby start z końca stawki, o czym Pierre mówił już w czwartek na antenie Canal+: „Musieliśmy zmienić baterię, mieliśmy kilka drobnych problemów na początku sezonu, co oznaczało, że skończyłem z wadliwym akumulatorem, a w innym przypadku mieliśmy dwa lub trzy alarmy w określonych momentach. Byliśmy więc zmuszeni wymienić baterię, co oznaczało karę dwudziestu miejsc”
.
Alpine jednak korzystając właśnie z tej okazji, postanowiła zainstalować w jego samochodzie: piątą, nadprogramową jednostkę napędową, turbo, MGU-K i MGU-H oraz trzeci zestaw elektroniki sterującej, więc finalnie straciłby nie dwadzieścia, lecz pięćdziesiąt pól startowych (po dziesięć na każdą część). Nie zmienia to jednak faktu, iż Pierre Gasly wystartuje do Grand Prix Wielkiej Brytanii z końca stawki, co ustala artykuł 42.3 d) Regulaminu Sportowego F1: „w przypadku karnego naliczenia więcej niż piętnastu pozycji (kierowca) musi rozpocząć (wyścig) z końca stawki”
.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.