Bottas na czele pierwszego treningu przed Grand Prix Hiszpanii, pech Kubicy

Valtteri Bottas okazał się najszybszy podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Hiszpanii. Problemy w piątkowej sesji miał Robert Kubicy, który spowodował przerwanie treningu.

Od początku treningu, kierowcy zabrali się do intensywnej pracy. Dość powiedzieć, że stawka kierowców nawet nie wykonała okrążenia instalacyjnego, tylko od razu postawiła na mierzone kółka. Pierwszych minut na torze Catalunya dobrze nie będzie wspominał Nikita Mazepien, które chwilę po wyjeździe z garażu wypadł w zakręcie nr 8, jednak zdołał wydostać się ze żwirowej pułapki i kontynuować jazdę.

Jazdę, na którą narzekał Charles Leclerc. Kierowca Ferrari skarżył się przez radio na blokowanie go przez Rosjanina mówiąc, że „Mazepin nigdy się nie zmieni”.

Tymczasem w tabeli z czasami na prowadzeniu wymieniali się Lewis Hamilton, Max Verstappen i …Fernando Alonso. Kierowca Alpine jednak, jako jedyny ze stawki na swoim pierwszym przejeździe korzystał z opon miękkich.

Po upływie połowy czasu pozostali kierowcy zaczęli wyjeżdżać na oponach oznaczonych czerwonym paskiem. Sebastian Vettel zmienił w na prowadzeniu Hamiltona, ale mistrz świata szybko się zrewanżował i o ponad 0,4 sek. wyprzedził kierowcę zespołu Aston Martin.

W między czasie Verstappen i Vettel uskarżali się na uszkodzenia w ich samochodach, które były spowodowane wysokimi krawężnikami w zakrętach nr 7-8.

Na mniej więcej kwadrans przed końcem sesji została wywieszona czerwona flaga. W zakręcie nr 10, który w tym roku został przeprofilowany wypadł Robert Kubica. Polak w szczycie zakrętu obrócił swój samochód i wypadł z toru. Kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN utknął w pułapce żwirowej i przedwcześnie zakończył swoją jazdę.

Po ośmiu minutach przerwy trening został wznowiony i kierowcy mogli kontynuować przejazdy na miękkiej mieszance opon. Wyjątkiem byli kierowcy Ferrari, którzy skorzystali z pośredniej mieszanki, zachowując najszybszy komponent ogumienia na dalszą część weekendu. Co ciekawe, na tej mieszance Charles Leclerc zanotował rekord w środkowym sektorze.

 

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
177
Valtteri Bottas
Mercedes-AMG Petronas F1 Team1:18,50425
233
Max Verstappen
Red Bull Racing Honda+ 0,03319
344
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,12322
44
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 0,44024
516
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 0,49225
655
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 0,51622
710
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri Honda+ 0,55826
85
Sebastian Vettel
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 0,73024
911
Sergio Pérez
Red Bull Racing Honda+ 0,84517
1018
Lance Stroll
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 0,92525
1122
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1,16522
1231
Esteban Ocon
Alpine F1 Team+ 1,17725
1399
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1,19023
143
Daniel Ricciardo
McLaren F1 Team+ 1,22824
1514
Fernando Alonso
Alpine F1 Team+ 1,44625
166
Nicholas Latifi
Williams Racing+ 1,76625
1745
Roy Nissany
Williams Racing+ 2,19623
1847
Mick Schumacher
Uralkali Haas F1 Team+ 2,26223
1988
Robert Kubica
Alfa Romeo Racing Orlen+ 3,38313
209
Nikita Mazepin
Uralkali Haas F1 Team+ 3,47222

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league