Verstappen na czele drugiego treningu w Meksyku

Max Verstappen okazał się być najszybszym kierowcą podczas drugiej sesji treningowej przed wyścigiem o Grand Prix Meksyku. Za jego plecami uplasował się duet Mercedesa - Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton.

Podobnie jak w pierwszym treningu, pogoda dopisywała. Niebo było praktycznie bezchmurne, temperatura powietrza wzrosła do 21°C, a asfalt rozgrzany był do 43°C.

Natychmiast po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej na tor wyjechał Kimi Räikkönen, a za nim podążali Mick Schumacher oraz Lando Norris. Niedługo później swoje garaże opuszczali również kolejni kierowcy. Pojawiło się ich na tyle dużo, że w trzecim sektorze wielu z nich musiało odpuszczać swoje pierwsze próby czasowe.

Po pierwszej turze okrążeń na czele zestawienia znalazł się Verstappen, który uzyskał 1:18,818. Z drugim czasem meldował się Yuki Tsunoda, który tracił 0,651 sek. i który do niedzielnego wyścigu wystartuje z końca stawki z powodu kary za wymianę komponentów jednostki napędowej, podobnie jak w przypadku Lance’a Strolla, zaś trzeci był faworyt lokalnej publiczności – Sergio Pérez, ze stratą tylko 0,031 sek. względem Japończyka. Cała pierwsza trójka uzyskała swoje czasy na oponach pośrednich.

Przy następnym podejściu Verstappen poprawił swój rezultat i odnotował 1:18,206, powiększając swoją przewagę do ponad sekundy. Wkrótce na drugą lokatę przesunął się Pérez, lecz jego strata do zespołowego kolegi wynosiła nadal 0,478 sek. Z kolei czas Hamiltona, który był o pół sekundy wolniejszy, został skasowany z powodu podwójnych żółtych flag w zakręcie 11, które spowodował Stroll po szerokim wyjeździe. Ponadto zarówno Hamilton, jak i Bottas, poszukiwali przyczepności, która wciąż była niska, a na torze pozostawało dość sporo brudu i kurzu.

15 minut po rozpoczęciu sesji pewne problemy ze skrzynią biegów napotkały George’a Russella. Brytyjczyk utknął na 5. biegu i robił wszystko, aby dojechać do alei serwisowej. Gdy już się w niej znalazł, był w stanie zmniejszyć bieg, aby włączyć organicznik prędkości obowiązujący w alei i dojechał do swojego boksu. Następnie powtórki telewizyjne pokazały, że w momencie wcześniejszego wyjazdu Russella na tor nie wszyscy mechanicy zakończyli pracę przy zakładaniu pokrywy silnika.

W międzyczasie Verstappen poprawił najlepszy czas sesji i podniósł poprzeczkę na 1:17,920, ponownie na oponach pośrednich. 23 minuty od rozpoczęcia sesji jednym z pierwszych kierowców na miękkich oponach był Bottas, który jednak odnotował drugi czas ze stratą 0,112 sek. do Verstappena. Niedługo później z najbardziej miękkich opon skorzystali również Hamilton i Verstappen – podczas gdy Brytyjczyk wyprzedził Bottasa różnicą 0,222 sekundy, Verstappen urwał z czasu kierowcy Mercedesa aż 0,509 sek, uzyskując 1:17,301.

Wkrótce okazało się, że problemy ze skrzynią biegów dopadły nie tylko Russella, który nie wziął już udziału w dalszej części sesji, ale również Daniela Ricciardo. Australijczyk przejechał tylko 7 okrążeń i zajmował 15. miejsce w tabeli z czasami.

Czołowa piątka kierowców przez dłuższy czas znajdowała się w alei serwisowej, lecz na 17 minut przed końcem duet Red Bulla postanowił opuścić swoje garaże i na oponach pośrednich wykonać symulacje w tempie wyścigowym. Niczym w reakcji na to, na torze pojawił się również duet Mercedesa, jednak on zdecydował się na miękkie ogumienie, mocno oszczędzając pośrednią mieszankę, która może być bardzo przydatna w niedzielnym wyścigu.

Na 11 minut przed końcem Nicholas Latifi spowodował żółtą flagę w przedostatnim, 16. zakręcie. Kierowca Williamsa stracił nieco panowanie nad swoim samochodem w tej sekcji, lecz był w stanie w porę zareagować i wyhamować bolid, zanim ten dojechał do bariery. Po znalezieniu biegu wstecznego, Kanadyjczyk wycofał na tor i powrócił do wykonywania swojego programu wyścigowego.

Na ostatnie 6 minut treningu obaj kierowcy Mercedesa zdecydowali się zmienić opony miękkie na twarde, aby sprawdzić, czy to ogumienie, które jest standardowo wykorzystywane w trakcie wyścigu, będzie głównym rodzajem mieszanki również w niedzielę. Niemiecka ekipa jako jedna z nielicznych stroniła od bardziej twardych opon, lecz powodów tego może być kilka: celowe ukrywanie tempa, nastawienie się na agresywną strategię pit stopów, albo też oszczędzanie silników ze względu na problemy z tym związane w tym sezonie.

Do końca sesji już nikt nie poprawił swojego czasu. Verstappen pozostał na czele i miał prawie pół sekundy przewagi nad resztą stawki. Z drugim czasem zameldował się Bottas, który był minimalnie szybszy od Hamiltona. Czwarta lokata przypadła Pérezowi, piąty był Sainz, szóste miejsce w tabeli zajął Pierre Gasly, a czołową dziesiątkę zamknęli Charles Leclerc, Yuki Tsunoda, Sebastian Vettel i Fernando Alonso.

Trzeci sobotni trening rozpocznie się o godzinie 18:00, a kwalifikacje: o 20:00 polskiego czasu.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
133
Max Verstappen
Red Bull Racing Honda1:17,30128
277
Valtteri Bottas
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,42431
344
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,50926
411
Sergio Pérez
Red Bull Racing Honda+ 0,57026
555
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 1,01729
610
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1,12829
716
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 1,30428
822
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1,34331
95
Sebastian Vettel
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 1,38032
1014
Fernando Alonso
Alpine F1 Team+ 1,43127
117
Kimi Räikkönen
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1,54025
124
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 1,67827
1399
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1,92631
1431
Esteban Ocon
Alpine F1 Team+ 2,13037
153
Daniel Ricciardo
McLaren F1 Team+ 2,2207
1647
Mick Schumacher
Uralkali Haas F1 Team+ 2,31930
1718
Lance Stroll
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 2,42936
186
Nicholas Latifi
Williams Racing+ 3,51917
199
Nikita Mazepin
Uralkali Haas F1 Team+ 4,28028
2063
George Russell
Williams Racing2
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1