Hamilton pewnie wygrywa inauguracyjne Grand Prix Kataru, Alonso na podium

Lewis Hamilton zamienił pole position na zwycięstwo w pierwszym w historii wyścigu o Grand Prix Kataru Formuły 1. Brytyjczyk prowadził od startu do mety, pokonując lidera klasyfikacji generalnej Maxa Verstappena. Podium uzupełnił Fernando Alonso.

Aktualny mistrz świata utrzymał prowadzenie po starcie, a na drugie miejsce wyszedł Alonso, wyprzedzając Pierre’a Gasly’ego w pierwszym zakręcie. Trzy pozycje zyskał Max Verstappen, który wyprzedził Valtteriego Bottasa, Carlosa Sainza Jr. i Lando Norrisa. Holender próbował następnie zaatakować Alonso, lecz ten wywiózł go na pobocze. Do przodu przebijał się także Sergio Pérez, który zyskał dwie pozycje i uwiązał się w walkę z Bottasem, który to pogubił się w pierwszym zakręcie i wypadł poza pierwszą dziesiątkę.

Hamilton szybko zaczął odjeżdżać od stawki. Verstappen tymczasem kontynuował swój marsz do przodu i wyprzedził Gasly’ego, gdy ten wyjechał poza tor na koniec trzeciego okrążenia, a dwa kółka później rozprawił się z Alonso. Pérez natomiast zaatakował i wyprzedził Yukiego Tsunodę i Sainza, by awansować na siódmą pozycję.

Bottas również powoli zaczynał odzyskiwać stracone pozycje, wyprzedzając Tsunodę i Lance’a Strolla. Kierowca Mercedesa-AMG po dziesięciu okrążeniach jechał dzięki temu na 9. miejscu. Na 12. kółku Norris objechał Gasly’ego w walce o czwartą lokatę, po czym kierowca AlphaTauri zjechał do boksów jako pierwszy kierowca z czołówki. Bottas zyskał w ten sposób jedną pozycję, a kolejną zdobył atakiem na Sainza na 15. okrążeniu.

Na 16. okrążeniu Pérez awansował na czwartą lokatę, atakując Norrisa, a jedno kółko później Bottas wyprzedził Estebana Ocona, by wyjść na szóstą pozycję. Meksykanin i Fin byli już na tym etapie zbyt daleko, by w jakikolwiek sposób włączyć się w walkę o zwycięstwo, zatem Verstappen i Hamilton mogli bez utraty pozycji wymienić opony na 17. i 18. okrążeniu.

Pérez zjechał po twarde opony na 19. okrążeniu i spadł na 12. lokatę. Bottas natomiast pozostawał na swoich pośrednich oponach i na 23. okrążeniu wyprzedził Norrisa, by wyjść na 4. pozycję. Norris zjechał do boksów niedługo później, podobnie jak Alonso, który spadł z 3. na 7. lokatę.

Hiszpan zdołał powrócić na tor przed Pérezem, po czym obaj wyprzedzili Charlesa Leclerca, nim ten zjechał na swój pit-stop na 27. okrążeniu. Chwilę wcześniej w boksach pojawił się Sainz, zatem gdy Pérez w końcu wyprzedził Alonso na 29. okrążeniu, zrobił to w walce o czwartą pozycję.

Jadący na trzeciej pozycji Bottas jako ostatni nie zjeżdżał jeszcze do boksów. Zemściło się to na końcu 32. okrążenia, kiedy to Fin przebił lewą przednią oponę i musiał pokonać z uszkodzonym kołem całe okrążenie. Wyeliminowało go to z walki o punkty i kierowca Mercedesa-AMG ostatecznie wycofał się z rywalizacji.

Bottas nie był jedynym, który przebił oponę. Na przymusowy pit-stop musiał zjechać także Norris, a na siedem okrążeń do mety podobna przygoda przydarzyła się obu kierowcom Williamsa – o ile George Russell zdołał dojechać do boksów, Nicholas Latifi zaparkował swój samochód przy barierze, wywołując neutralizację.

Verstappen i Hamilton zjechali ponownie do boksów na 41. i 42. okrążeniu. Opony zmienił także Pérez, dzięki czemu trzecią lokatę zyskał Alonso. Meksykanin szybko przystąpił do odrabiania strat i na 47. kółku rozprawił się z Oconem i zaczął zbliżać się do Alonso. W jego staraniach przeszkodziła mu jednak neutralizacja związana z unieruchomionym autem Latifiego. Tor znów nadawał się do ścigania na nieco ponad jedno okrążenie do mety, lecz Pérez nie zdążył w tym czasie dogonić Alonso, przekraczając linię mety trzy sekundy za Hiszpanem.

Hamilton sięgnął po swoje drugie zwycięstwo z rzędu z przewagą prawie 26 sekund nad Verstappenem – ten zjechał bowiem do boksów w czasie neutralizacji, by założyć miękkie opony, na których wykręcił najlepszy czas okrążenia na ostatnim kółku. Alonso stanął z kolei na podium po raz pierwszy od 2014 roku.

Za Pérezem, na piątej pozycji uplasował się Ocon. W niewielkiej odległości za Francuzem finiszowali Stroll, Sainz i Leclerc, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Norris i Sebastian Vettel.

Dzięki wygranej, Hamilton zmniejszył swoją stratę do Verstappena w klasyfikacji generalnej do ośmiu punktów na dwa wyścigi do końca sezonu. W mistrzostwach konstruktorów Red Bull Racing zbliżył się natomiast na pięć punktów do Mercedesa-AMG.

PNrKierowcaZespół Rezultat
144
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team57 okr.
233
Max Verstappen
Red Bull Racing Honda+ 25,743
314
Fernando Alonso
Alpine F1 Team+ 59,457
411
Sergio Pérez
Red Bull Racing Honda+ 1:02,306
531
Esteban Ocon
Alpine F1 Team+ 1:20,570
618
Lance Stroll
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 1:21,274
755
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 1:21,911
816
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 1:23,126
94
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 1 okr.
105
Sebastian Vettel
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 1 okr.
1110
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1 okr.
123
Daniel Ricciardo
McLaren F1 Team+ 1 okr.
1322
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1 okr.
147
Kimi Räikkönen
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1 okr.
1599
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1 okr.
1647
Mick Schumacher
Uralkali Haas F1 Team+ 1 okr.
1763
George Russell
Williams Racing+ 2 okr.
189
Nikita Mazepin
Uralkali Haas F1 Team+ 2 okr.
NSK6
Nicholas Latifi
Williams Racing
NSK77
Valtteri Bottas
Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1