Lance Stroll dość zaskakująco okazał się najszybszy w jedynym treningu przed Grand Prix Chin. Kanadyjczyk uzyskał najlepszy czas okrążenia przed Oscarem Piastri i Maxem Verstappenem.
Po pięciu latach od ostatniego Grand Prix Chin kierowcy mieli tylko godzinę na przygotowanie się do reszty weekendu. Pierwszy w tym sezonie weekend ze sprintem został zorganizowany właśnie na torze w Szanghaju, co dodatkowo potęguje element losowości w przygotowaniach.
Tuż po rozpoczęciu FP1 zdecydowana większość kierowców zabrała się do pracy testowej. Niska przyczepność dodatkowo utrudniała i tak już ograniczony program testów, czego doświadczył choćby Sergio Pérez mający trudności z opanowaniem auta.
Po pierwszym kwadransie tempo zawodnika Red Bulla nie wykazywało jednak braków. Meksykanin do spółki z Maxem Verstappenem byli najszybsi na torze, choć to Holender zajmował pierwszą pozycję z wynikiem 1:38.498. Checo tracił do swojego kolegi z zespołu jedynie 0,068 sekundy. Trzeci ku zaskoczeniu na ten moment był Nico Hulkenberg ze stratą 0,382 sekundy.
Kiedy wydawało się, że kierowcy powoli nabierają pewności siebie i nieco przyzwyczaili się do chińskiego obiektu, na torze pojawiła się czerwona flaga za sprawą…pożaru trawnika.
W zakręcie nr 7 tuż przy krawężniku niemały obszar trawy stanął w płomieniach i dyrekcja wyścigu była zmuszona na kilka chwil przerwać jedyny trening przed Grand Prix Chin na ugaszenie ognia.
Po powrocie na tor pozycję w tabeli zmienił Charles Leclerc, który na miękkich oponach przeskoczył na czwartą lokatę ze stratą 0,7 sekundy do liderów z Red Bulla. Dobrego okrążenia nie złożył Carlos Sainz Jr, który przed końcem drugiego sektora zahaczył o żwirową pułapkę tylnym prawym kołem.
Przygodę zaliczył Lewis Hamilton. Kierowca Mercedesa składając się w ostatni zakręt, jechał bok w bok z Oscarem Piastri i aby uniknąć kolizji musiał zmienić linię wyścigową, która pokierowała go do alei serwisowej. Całej kuriozalnej sytuacji postanowili się przyjrzeć sędziowie.
Lewis Hamilton locks up into the final turn and runs off into the pit lane entry 👀#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/Wk79iff0gs
— Formula 1 (@F1) April 19, 2024
Po pół godziny duet liderów z Red Bulla na prowadzeniu zmienił duet Ferrari. Najpierw Sainz złożył swoje szybkie okrążenie, a po chwili o ponad 0,2 sekundy szybciej pojechał Leclerc, notując 1:38.130.
Tempa nie mogli złapać za tor zawodnicy McLarena, których samochód wydawał się stawiać większy opór przy skręcaniu, szczególnie w pierwszej wymagającej sekcji toru, gdzie jeździ się przy niskiej prędkości.
Swoją przygodę zaliczył Fernando Alonso. Hiszpan w alei serwisowej przestrzelił zjazd do boksu i niczym Kimi Räikkönen na obiekcie Interlagos w sezonie 2012 był zmuszony obrócić swój samochód, aby wrócić na tor.
W ostatnim kwadransie świeże komplety opon miękkich C4 posłużyły kierowcom Williamsa. Najpierw Logan Sargeant wmieszał się miedzy duet Ferrari, a następnie Alex Albon objął prowadzenie z czasem 1:37.229. Po chwili wynik Taja przebił Pérez, a jeszcze szybciej pojechał Verstappen, notując 1:36.660.
W końcówce tempo odzyskał McLaren. Piastri przebił czas Verstappena, a kiedy wydawało się, że po rekordach w dwóch pierwszych sektorach to samo zrobi Lando Norris, to Brytyjczyk postanowił nie kończyć swojego kółka.
Najszybciej okrążenie toru w Szanghaju pokonał jednak Lance Stroll. Kierowca Astona Martina w samej końcówce przejechał okrążenie na poziomie 1:36.302. Kanadyjczyk swoją przewagę wypracował szczególnie w wolnych zakrętach.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:36,302 | |||
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,327 | |||
3 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,358 | |||
4 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,388 | |||
5 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,799 | |||
6 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,816 | |||
7 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 0,911 | |||
8 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 0,927 | |||
9 | 3 | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB F1 Team | + 0,936 | |||
10 | 77 | Valtteri Bottas | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,228 | |||
11 | 24 | Zhou Guanyu | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,324 | |||
12 | 22 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB F1 Team | + 1,704 | |||
13 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 1,788 | |||
14 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 1,982 | |||
15 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 1,984 | |||
16 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 2,328 | |||
17 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 2,504 | |||
18 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 2,537 | |||
19 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 2,634 | |||
20 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 3,568 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.