Kierowcy Ferrari już od początku weekendu wyścigowego w Singapurze pokazali się z bardzo dobrej strony. Charles Leclerc ukończył pierwszy z treningów z najszybszym czasem, a trzeci był jego kolega z zespołu Carlos Sainz Jr. Przedzielił ich Lando Norris.
Pierwsza sesja treningowa rozgrywała się na suchej nawierzchni i przy zachmurzonym niebie. Warto zaznaczyć, iż ta sesja odbywała się w dzień, w przeciwieństwie do kwalifikacji i wyścigu, które będą się odbywać przy sztucznym oświetleniu. Kierowcy początkowo korzystali w trakcie swoich pierwszych przejazdów z twardej i pośredniej mieszanki. Pierwszą osobą, u której pojawiły się problemy w trakcie tego weekendu, był Oscar Piastri. W bolidzie Australijczyka pojawiły się problemy z lewą tylną oponą i przez początkową część sesji nie wyjeżdżał na tor.
FP1 is well underway in Singapore. ⚡️#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/8dHYpefAXu
— McLaren (@McLarenF1) September 20, 2024
Na dziesięć minut po rozpoczęciu sesji najszybszy czas odnotował Lando Norris, który na pośredniej mieszance pokonał okrążenie na poziomie 1:33,903. Choć wielu kierowców poprawiało swoje czasy, kierowcy Haasa mieli problemy z odpowiednim zaklimatyzowaniem się z torem. Podczas swoich szybkich okrążeń bolid Nico Hülkenberga mocno się ślizgał. Z kolei powracający po jednowyścigowym banie Kevin Magnussen określił stan swoich hamulców za okropny.
Suboptimal™️ pic.twitter.com/CBjcjRsDHF
— The Race (@wearetherace) September 20, 2024
Pierwszą żółtą flagę tego weekendu możemy zawdzięczać Sergio Pérezowi. Meksykański kierowca znacząco przestrzelił dohamowanie do zakrętu nr 16. Uratowało go powiększone pobocze, dzięki któremu mógł obrócić swój bolid. Niestety wracając na linię wyścigową przeszkodził w ustanowieniu szybkiego czasu przez Oscara Piastriego, ale incydent nie został uznany przez dyrekcję wyścigu za niebezpieczny. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji Lando Norris utrzymywał pierwszą pozycję z czasem 1:33,199. Za nim, na twardej, plasowali się kierowcy Ferrari, czwarty był George Russell, a piąty był Franco Colapinto.
🟡Primera bandera amarilla del fin de semana
— SoyMotor.com (@SoyMotor) September 20, 2024
➡️Salida de pista de Sergio Pérez, que ha podido reincorporarse#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/WE7FCjToPC
W połowie pierwszego treningu Lando Norris pojawił się na torze z założoną miękką mieszanką, jaki pierwszy kierowca w trakcie tej sesji. Wykorzystując do granic możliwości dopuszczalne limity toru, ślizgając się i przemykając obok ścian, wykręcił czas 1:32,165. Dla porównania niedługo później, na tej samej mieszance, swoje okrążenia ukończyli Max Verstappen i Lewis Hamilton. Holender wykręcił czas okrążenia ze stratą ponad 0,2 sekundy do kierowcy McLarena. Z kolei siedmiokrotny mistrz świata stracił do swojego rodaka ponad pół sekundy.
How good is that special livery 👌#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/sHLmhWCcKw
— Formula 1 (@F1) September 20, 2024
Kierowcą, który próbował zagrozić Lando Norrisowi na pierwszej pozycji, był Charles Leclerc. Monakijczyk na chwilę pojawił się nie pozycji lidera, kiedy jeszcze Norris nie wykręcił szybkiego okrążenia na miękkiej mieszance. Kiedy już doszło do tej zmiany także w bolidzie Ferrari, Charles Lerclerc wykręcił czas 1:32,076, ze stratą zaledwie 0,037 s. do kierowcy McLarena. Mimo wszystko kierowca Ferrari podejmował kolejne próby i na 15 minut przed zakończeniem sesji wykręcił najszybszy czas w postaci 1:31,763.
FASTEST SECTORS: Lando | Charles | Lando#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/1GGryeMtsf
— Formula 1 (@F1) September 20, 2024
Przed zakończeniem sesji Oscar Piastri poinformował swoich inżynierów o dotknięciu ściany po zewnętrznej stronie zakrętu nr 7. Po krótkim sprawdzeniu uszkodzeń przez mechaników Australijczyk ponownie wyjechał na tor. Choć wielu kierowców skarżyło się na brak przyczepności i stan swoich opon, nikt w trakcie pierwszej sesji treningowej nie uszkodził swojego samochodu. W końcowej klasyfikacji też było bez zmian. Charles Leclerc utrzymał pierwszą pozycję przed Lando Norris, a trzeci tę sesję zakończył drugi kierowca Ferrari Carlos Sainz. Dalsze miejsca zajęli Max Verstappen, Yuki Tsunoda, Oscar Piastri, Daniel Ricciardo, Alex Albon, Fernando Alonso, a pierwszą dziesiątkę zamknął Esteban Ocon.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 1:31,763 | |||
2 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,076 | |||
3 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,189 | |||
4 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,334 | |||
5 | 22 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB F1 Team | + 0,500 | |||
6 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,606 | |||
7 | 3 | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB F1 Team | + 0,612 | |||
8 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 0,688 | |||
9 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 0,847 | |||
10 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 0,852 | |||
11 | 43 | Franco Colapinto | Williams Racing | + 0,855 | |||
12 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,916 | |||
13 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 0,931 | |||
14 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 1,004 | |||
15 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | + 1,015 | |||
16 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 1,571 | |||
17 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,614 | |||
18 | 77 | Valtteri Bottas | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,722 | |||
19 | 24 | Zhou Guanyu | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,822 | |||
20 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 2,034 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.