George Russell uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Kanady. Kierowca Mercedesa minimalnie pokonał Lando Norrisa, a czołową trójkę uzupełnił zespołowy kolega Russella, Kimi Antonelli.
Po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej, niemal połowa stawki od razu wyjechała ze swoich garaży i przystąpiła do pracy, częściowo nadrabiając też czas stracony w pierwszym treningu na skutek wypadku Charlesa Leclerca, którego Ferrari zostało na tyle uszkodzone, że Monakijczyk nie pojawił się w popołudniowej sesji i przez co stracił w zasadzie cały piątek jazd.
Część zawodników wykorzystywała na pierwsze przejazdy opony pośrednie, a część miękkie – w tym Russell, który na najbardziej miękkich C6 wykręcił 1:13,482 i miał pół sekundy przewagi nad drugim Alexem Albonem.
Zaledwie 6 minut od rozpoczęcia sesji, swoją jazdę zakończył Lance Stroll, dla którego GP Kanady to domowy wyścig. Kierowca Astona Martina wyjechał szeroko w siódmym zakręcie i uderzył w ścianę, a jego samochód doznał urwania zawieszenia w przednim lewym kole. Kanadyjczyk po incydencie próbował wrócić do alei serwisowej, jednak jego inżynier wyścigowy poinstruował go, że jest to zabronione i ostatecznie zatrzymał się za bandami w nawrocie przed długą prostą, nie prowadząc do przerwania sesji.
Aston Martin tell Stroll to park up and he takes cover behind the TechPro barriers at the hairpin #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/QkMY4NAe1Q
— Formula 1 (@F1) June 13, 2025
W międzyczasie kierowcy byli w stanie przyspieszyć – w tym Russell, który zszedł na 1:12,887. Podobnie jak w pierwszym treningu, dobre tempo na pojedynczym okrążeniu wykazywał również Williams, a Carlos Sainz Jr i Alex Albon zajmowali drugie i trzecie miejsce w tabeli po upływie 15 minut.
Nieco problemów z przyczepnością mieli obaj kierowcy McLarena, Oscar Piastri i Norris. Pewną niestabilność samochodów ekipy z Woking było widać szczególnie na głębszych dohamowaniach, czy to w pierwszym zakręcie, czy przed szykaną ze ścianą mistrzów – dość często było widać wycieczki poza tor.
Wkrótce Russell zamienił opony i otrzymał pośrednią mieszankę, na których jeszcze bardziej podkręcił tempo, uzyskując czas 1:12,123. Miał on wówczas 0,641 sek. przewagi nad Sainzem po uzyskaniu rekordu we wszystkich trzech sektorach. Co ciekawe, do ubiegłorocznego czasu pole position tracił już tylko 0,123 sekundy. Chwilę później obrót w drugim zakręcie zaliczył Franco Colapinto z Williamsa, lecz bez poważniejszych konsekwencji.
Potencjalną dobrą formę Mercedesa potwierdził także drugi z kierowców niemieckiej stajni, Antonelli. Włoch na swojej próbie na miękkiej mieszance stracił tylko 0,288 sekundy względem zespołowego kolegi. Poprawę na półmetku treningu odnotował także duet McLarena – Piastri awansował na trzecie miejsce, a Norris na czwarte, tracąc zaledwie siedem tysięcznych sekundy do Australijczyka.
O czysty przejazd było jednak dość trudno ze względu na relatywnie krótką nitkę toru oraz niezbyt dużą szerokość. Liam Lawson zażartował nawet, że będzie celowo jeździć, aby blokować innych, tak dla rozrywki.
Pod koniec treningu kierowcy skupili się na symulacjach wyścigowych – w nich odrobinę lepiej wypadał Norris, który notował okrążenia w czasie 1:16,1, natomiast Mercedesy w 1:16,3-4. Podobną prędkość względem kierowców niemieckiej stajni pokazywał także Verstappen.
Finalnie Russell pozostał na czele zestawienia do końca sesji, pokonując minimalnie Norrisa oraz Antonellego. Z czwartym wynikiem zameldował się Albon, a piąty był Fernando Alonso. Szósta lokata przypadła Piastriemu, siódmy czas uzyskał Sainz, a czołową dziesiątkę zamknęli Carlos Sainz Jr, Lewis Hamilton, Max Verstappen oraz Liam Lawson.
Czołowa siódemka kierowców w tej sesji była napędzana silnikami Mercedesa – jedynie Lance Stroll zakończył przedwcześnie jazdy z powodu kraksy na początku treningu. O problemach może mówić także Leclerc, który nie przejechal praktycznie żadnego sensownego dystansu z powodu innej kraksy z początku pierwszej sesji treningowej.
Pierwszych 17. kierowców zmieściło się w zaledwie 1,052 sekundy; jedynie Colapinto z Williamsa, który zaliczył obrót w drugim zakręcie, odstawał od reszty, tracąc do szesnastego Estebana Ocona 0,7 sekundy o 1,7 sekundy względem czołówki.
Trzeci trening przed GP Kanady rozpocznie się w sobotę o godzinie 18:30, a kwalifikacje ruszą z kolei o 22:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,123 | 33 | |||
2 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,028 | 32 | |||
3 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,288 | 33 | |||
4 | 23 | Alexander Albon | Atlassian Williams Racing | + 0,322 | 36 | |||
5 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 0,335 | 31 | |||
6 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,439 | 32 | |||
7 | 55 | Carlos Sainz Jr | Atlassian Williams Racing | + 0,508 | 37 | |||
8 | 44 | Lewis Hamilton | Scuderia Ferrari HP | + 0,530 | 34 | |||
9 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,543 | 31 | |||
10 | 30 | Liam Lawson | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 0,628 | 30 | |||
11 | 6 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 0,676 | 31 | |||
12 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 0,751 | 34 | |||
13 | 5 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | + 0,773 | 32 | |||
14 | 27 | Nico Hülkenberg | Stake F1 Team Kick Sauber | + 0,791 | 33 | |||
15 | 22 | Yuki Tsunoda | Oracle Red Bull Racing | + 0,816 | 35 | |||
16 | 87 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,957 | 36 | |||
17 | 31 | Esteban Ocon | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,052 | 33 | |||
18 | 43 | Franco Colapinto | BWT Alpine F1 Team | + 1,775 | 33 | |||
19 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | 2 | ||||
20 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.