Mercedes wyjaśnia ostatnie obawy dotyczące niezawodności silników

Mercedes stwierdził, że ostatnie regularne wymiany silników zostały wymuszone przez obawy, że awaria znacząco wpłynie na kwestię rozstrzygnięcia bardzo zaciętej tegorocznej walki z Red Bull Racing o mistrzostwa zarówno wśród kierowców, jak i konstruktorów.

Mercedes, który całkowicie zdominował erę silników hybrydowych wprowadzoną w 2014 roku i zazwyczaj prezentował się jako zespół z najbardziej niezawodnymi samochodami, w tym sezonie musi się zmierzyć z wyzwaniem narzuconym przez Red Bulla. Sytuacji nie ułatwia fakt, że niemiecka ekipa decydowała się na wymiany silników i otrzymanie z tego powodu kar cofnięcia do wyścigów.

Na GP Stanów Zjednoczonych Valtteri Bottas otrzymał już szósty silnik spalinowy, przez co w puli ma dwa razy tyle, ile przewiduje tegoroczna alokacja. Wiele znaków zapytania pojawiło się również wokół Lewisa Hamiltona, który jak dotąd korzystał z czterech silników, a w klasyfikacji kierowców do Maxa Verstappena traci 12 punktów. Mercedes z kolei ma 23 oczka zapasu nad Red Bullem.

„Powodem jest to, że do końca sezonu chcemy równoważyć osiągi i niezawodność” – powiedział James Volwes, szef strategów Mercedesa, wyjaśniając założenie trzech silników spalinowych u Bottasa w ostatnich czterech wyścigach.

„Jedno nieukończenie wyścigu, czy to z powodu usterki podwozia, czy też jednostki napędowej, miałoby katastrofalne skutki dla mistrzostw. W rezultacie tego, zarządzamy sytuacją w możliwie najlepszy sposób do końca roku. W przypadku Valtteriego oznaczało to założenie jeszcze jednego silnika spalinowego, aby upewnić się, że mamy najlepszy kompromis”.

Bottas, który po karze za wymianę silnika wystartował do GP USA z dziewiątego pola, linię mety przekroczył na szóstej pozycji. Volwes stwierdził, że choć nowy silnik nie dał Finowi poprawy osiągów, zapewnił lepszą równowagę pomiędzy tempem a niezawodnością.

„Jeśli chodzi o to, czy poprawiło to osiągi [Bottasa] – tak, w niewielkim stopniu, ale bardziej chodzi o balans na pozostałą część sezonu zamiast na ten jeden wyścig. Z tego względu ta bolesna zmiana dokonana na Grand Prix w Austin przyniesie korzyści w trakcie kolejnych wyścigów”.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1