Wypadek Leclerca bez poważniejszych konsekwencji

Charles Leclerc z pewnością zapamięta inaugurację weekendu Grand Prix w Arabii Saudyjskiej. Monakijczyk po dość spokojnym przebiegu treningów na ulicach Dżuddy, w ostatnich minutach wieczornych przejazdów roztrzaskał swój samochód.

Kierowca Ferrari mimo groźnie wyglądającego wypadku w zakręcie nr 22 uważa, że jego zespół dysponuje podczas tego weekendu tempem zdolnym do walki o czołowe pozycje: „Dzisiejszy dzień nie zakończył się tak, jak byśmy chcieli, ale z drugiej strony, przeprowadziliśmy zaplanowany program i wykonaliśmy wszystkie testy, które chcieliśmy przeprowadzić podczas dwóch sesji. Mamy potencjał i jeśli uda nam się to wszystko zebrać w całość jutro, to powinniśmy mieć dobry dzień” – powiedział Leclerc.

Leclerc bierze całą odpowiedzialność za wypadek na swoje konto, ale wierzy, że tempo, które do tej pory zdołał pokazać, pozwoli mu walczyć o wysokie lokaty w dalszej części weekendu: „Przykro mi z powodu zespołu, który będzie musiał włożyć dużo pracy, aby jutro przygotować samochód i zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby wywalczyć jak najlepszy możliwy wynik, żeby im podziękować”.

„Sam tor bardzo mi się podoba i powiedziałbym, że najlepszą częścią do jazdy jest odcinek z dużą prędkością (drugi i trzeci sektor). Ten tor jest jednak bezlitosny i nie ma miejsca na błędy. Najtrudniejsze jest znalezienie odpowiedniego rytmu ze szczególnym uwzględnieniem ślepych zakrętów, ale jak tylko to zrobisz, jazda stanie się jeszcze bardziej ekscytująca”.

Monakijczyk rozwiał też wątpliwości odnośnie do przyczepności saudyjskiego obiektu. Przed weekendem Grand Prix sugerowano, że tor, który ukończono kilka dni przed głównym wydarzeniem może przypominać zmagania na Istanbul Park w sezonie 2020, gdzie na kilka tygodni przed wyścigiem położono nowy asfalt: „Przyczepność była lepsza, niż się spodziewałem, a wszyscy pracujący na torze wykonali świetną robotę, sprzątając go i czyniąc o wiele mniej zakurzonym niż wczoraj [podczas czwartkowego rozpoznania]. Jutro kluczowe będzie wyjechanie w kwalifikacjach we właściwym czasie i uzyskanie czystego okrążenia, unikając korków, ponieważ tor jest bardzo wąski”.

 

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Ferrari

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1