24-godzinny wyścig na torze Nürburgring Nordschleife jest legendą samą w sobie. Wygrana w rozgrywanych od 1970 roku zawodach jest dumą dla każdego niemieckiego producenta i tylko nielicznym markom zagranicznym udało się ich pokonać. W tym roku prestiż będzie jeszcze większy, bowiem po raz pierwszy 24h Nürburgring jest częścią cyklu Intercontinental GT Challenge.
To pierwszy raz, gdy w sezonie IGTC rozgrywane są dwa 24-godzinne wyścigi. Zgodnie z obecnymi zasadami, wszystkie samochody GT3 BMW, Mercedesa-AMG oraz Porsche mogą zdobywać punkty do klasyfikacji producentów – liczą się pozycje dwóch najlepszych aut na koniec wyścigu.
Do rywalizacji o zwycięstwo przystąpi 25 samochodów GT3, które na Nürburgringu są przypisane do klasy SP9. Spośród nich, 15 będzie reprezentować swoich producentów w IGTC.
Porsche
Po zwycięstwie w 12h Bathurst, liderem klasyfikacji generalnej jest Porsche. Laurens Vanthoor i Ayhancan Güven powalczą o utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji kierowców za kierownicą jednego z sześciu 911 GT3 R. Ich samochód wystawi zespół Manthey Racing, który jest najbardziej utytułowanym na Nürburgringu, z siedmioma zwycięstwami. Załogę wraz z nimi utworzą Kévin Estre i Thomas Preining.
Trzeci spośród zwycięzców z Bathurst Matt Campbell tym razem wystartuje w konkurencyjnym zespole Herberth Motorsport, wraz z byłym mistrzem IGTC Dennisem Olsenem. Mocny skład wystawi Falken Motorsport, który zatrudnił Svena Müllera i byłego kierowcę BMW Joela Erikssona. Porsche reprezentować będą również ekipy Dinamic GT i Lionspeed GP.
Mercedes-AMG
Sześć samochodów wystawią również zespoły Mercedesa-AMG. Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy nie wygrała na Nürburgringu od 2016 roku i jest zdesperowana, aby to zmienić.
Mistrz IGTC Jules Gounon dołączy w tym celu do ostatniego zwycięzcy dla Mercedesa-AMG Maro Engela oraz Fabiana Schillera w samochodzie GetSpeed, pomalowanym w okolicznościowe barwy, upamiętniające 130-lecie marki.
W drugim samochodzie GetSpeed również pojadą kierowcy fabryczni – Mikael Grenier oraz zwycięzca z 2016 roku Adam Christodolou. Daniel Juncadella pojedzie natomiast w barwach Haupt Racing Team, gdzie wystartuje również Arjun Maini.
BMW
Bawarski producent jest najbardziej utytułowanym w historii tego wyścigu, z 20 zwycięśtwami na koncie. W przeciwieństwie do swoich rywali, BMW będzie miało tylko trzy samochody, lecz ich załogi wypełnią fabryczni kierowcy.
Zwycięzca z 2010 roku Augusto Farfus pojedzie w dwóch samochodach Rowe Racing. W M4 GT3 z numerem 99 będą go zmieniać inni byli zwycięzcy Dries Vanthoor i Robin Frijns, a także mistrz DTM Sheldon van der Linde. Najnowszy nabytek Raffaele Marciello wspólnie z Maximem Martinem i Marco Wittmannem uzupełnią skład załogi #98.
W juniorskim zespole RMG pojadą Dan Harper, Max Hesse oraz debiutujący w tym wyścigu Charles Weerts.
Inni producenci
Pozostałe 10 aut GT3 należą do producentów niezgłoszonych w tym roku do IGTC. Wśród nich jest Ferrari, które rok temu odniosło swoje pierwsze zwycięstwo wraz z zespołem Frikadelli Racing.
Lokalna ekipa, której współzałożycielką była Sabine Schmitz, ponownie wystawi pojedyncze Ferrari 296 GT3, tym razem z numerem 1. Z ubiegłorocznej załogi pozostał tylko Felipe Fernández Laser, do którego dołączą Daniel Keilwitz, Luca Ludwig i Nico Varrone.
Po jednym Lamborghini Huracán wystawią zespoły Konrad Motorsport oraz Abt Sportsline. Dwa egzemplarze nieprodukowanego już Audi R8 LMS GT3 evo II wystawi Scherer Sport PHX, a jedno auto będzie należało do Juta Racing.
Na liście zgłoszeń znajdziemy też cztery Astony Martiny Vantage AMR GT3. Jedno z nich należy do PROsport-Racing, natomiast aż trzy wystawi związany do ubiegłego roku z BMW zespół Walkenhorst Motorsport. Wraz ze swoją ekipą samochód zmienił Jakub Giermaziak, który wystartuje autem #34 wspólnie z ubiegłorocznym zwycięzcą Davidem Pittardem, Nickim Thiimem i Christianem Krognesem.
O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej z autami GT3 powalczy też niehomologowany Glickenhaus SCG 004s.
Liczne grono Polaków
Choć Kuba Giermaziak jest jedynym Polakiem w czołowej klasie, to nie w całym wyścigu. W Porsche Cayman CM12 klasy V5 wystartuje Jacek Pydys, natomiast w przednionapędowej klasie VT2 znajdziemy w pełni polską załogę – w Renault Megane ekipy Keeevin Sports and Racing pojadą Daniel Sowada, Rafał Gieras i Sebastian Ławniczek.
Warto też wspomnieć o tym, że na posterunku o numerze 149 pracować będą sędziowie Automobilklubu Wielkopolski.
Łącznie na starcie wyścigu pojawi się 127 samochodów. Rywalizacja o pole position odbędzie się w piątek wieczorem, a wyścig wystartuje w sobotę o 16.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.