Mercedes-AMG One, wyposażony w silnik rodem z Formuły 1, ponownie zdominował tor Nürburgring-Nordschleife, ustanawiając nowy rekord dla samochodów produkcyjnych. Kierowany przez Maro Engela, znanych z wyścigów DTM i zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu, poprawił własny rekord, ustanowiony przed dwoma laty.
Nowy rekord „zielonego piekła” wynosi od teraz 6:29,090. To osiągnięcie czyni AMG One pierwszym samochodem produkcyjnym, który przekroczył barierę 6 minut i 30 sekund na tym legendarnym torze.
Mercedes-AMG Hypercar po raz pierwszy przeniósł technologię hybrydowego napędu Formuły 1 z toru wyścigowego na drogę. Dzięki jednemu silnikowi spalinowemu i czterem silnikom elektrycznym hybryda E PERFORMANCE zapewnia łącznie modelowi AMG One 1063 KM, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 352 km/h. Inne technologie rodem ze sportów motorowych obejmują monokok z włókna węglowego, a także karoserię, silnik, skrzynię biegów jako element nośny i aktywną aerodynamikę podwozia pushrod.
Dzięki swojej złożonej technologii Mercedes-AMG ONE oferuje w niektórych przypadkach nawet więcej niż samochód wyścigowy Formuły 1. Posiada w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z hybrydowo napędzaną tylną osią i elektrycznie napędzaną przednią osią z wektorowaniem momentu obrotowego.
Podczas rekordowego przejazdu Maro Engel wybrał program jazdy „Race Plus”. Efektem jest aktywna, maksymalnie możliwa aerodynamika, ścisłe zestrojenie podwozia, obniżenie pojazdu o 37 mm na przedniej osi i 30 mm na tylnej osi oraz — co oczywiste — pełna moc ze wszystkich silników. Oprócz tego w użyciu był również dobrze znany z Formuły 1 system redukcji oporu (DRS), który był aktywowany przez kierowcę poprzez naciśnięcie przycisku na kierownicy. W tym przypadku powodowało to schowanie przednich żaluzji na skrzydłach, a także górnego elementu aerodynamicznego dwustopniowego tylnego skrzydła.
„Dwa lata temu warunki nie były idealne, a niektóre odcinki toru były nadal trochę wilgotne. Wiedzieliśmy, że możemy zrobić więcej i chcieliśmy to pokazać”
– powiedział po okrążeniu Engel. „Dzisiaj mogliśmy zademonstrować maksymalny potencjał AMG ONE. Wielkie podziękowania dla całego zespołu z Affalterbach za zaufanie, jakim mnie obdarzyli. To była wielka przyjemność i zaszczyt móc przejechać to rekordowe okrążenie tak wyjątkowym samochodem”
.
Rekord Nürburgring został ustanowiony 23 września 2024 r. o godzinie 18:56, podczas trzeciego okrążenia z pomiarem czasu. Temperatura wskazywała wtedy 15 stopni Celsjusza powietrza i 20 stopni Celsjusza asfaltu. Nitka legendarnego Nordschleife była sucha na całej długości 20.832-kilometrowego toru i oferowała doskonałą przyczepność.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Mercedes-Benz
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.