Liam Lawson z zespołu Carlin wygrał pełen neutralizacji wyścig sprinterski Formuły 2 na torze w Dżuddzie. Podium uzupełnili Juri Vips i Felipe Drugovich, który wskoczył na trzecie miejsce po zdyskwalifikowaniu Jake'a Hughesa z powodu niezgodności technicznych znalezionych w jego samochodzie.
Po wielu karach nałożonych na kierowców po kwalifikacjach, na pierwszym polu ustawił się Dennis Hauger. Za kierowcą Premy startował Jake Hughes a z trzeciego miejsca ruszył Calan Williams. Do wyścigu, podobnie jak do kwalifikacji, nie ruszył Cem Bolukbasi, który z powodu kraksy w treningu doznał wstrząsu mózgu.
Bardzo dobrze wystartował Hauger, który utrzymał swoją pozycję przez Williamsem oraz Ayumu Iwasa, którzy wyprzedzili na starcie Hughesa. Brytyjczyk nie dał za wygraną i wyprzedził Iwasę na dojeździe do pierwszego zakrętu drugiego kółka. Podczas pierwszego okrążenia nie doszło do żadnych kolizji. Pierwszą neutralizację spowodował Amaury Cordeel na drugim okrążeniu. Belg obrócił się w zakręcie numer 12 i uderzył w barierki, przez co na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Kierowcy wrócili do rywalizacji na okrążeniu siódmym. Restart był bardzo chaotyczny. Pod koniec stawki, jeszcze przez przejechaniem linii samochodu bezpieczeństwa, zderzyli się Logan Sargeant i Jack Doohan. Na tor ponownie wyjechał safety car. Podczas neutralizacji doszło to bardzo nietypowej sytuacji. Sędziowie najpierw zadecydowali, że stawka przejedzie przez boksy. Decyzja ta została następnie zmieniona a aleja serwisowa została zamknięta. Pomimo tego, Hauger przejechał przez boksy, przez co spadł na 12 pozycję, oraz otrzymał karę dziesięciu sekund postoju w boksach.
Samochód bezpieczeństwa zjechał na okrążeniu 13. Williams bardzo długo wstrzymywał się z rozpoczęciem ścigania i był to słaby restart w jego wykonaniu. Już na prostej startowej stracił prowadzenie na rzecz świetnie jadącego Hughesa, by następnie zostać wyprzedzonym przez Liama Lawsona. Po restarcie świetnie prezentował Juri Vips z zespołu HiTech GP. Najpierw wyprzedził zespołowego kolegę – Marcusa Armstronga, a dwa okrążenia później wyprzedził Williamsa i wskoczył na trzecie miejsce.
Trzy okrążenia przed końcem świetne tempo prezentował Lawson, który zdecydowanie nie zamierzał zakończyć wyścigu na drugiej pozycji. Nowozelandczyk zaatakował Hughesa z użyciem DRS na prostej startowej, bez większych problemów wyprzedzając kierowcę VAR. Na dwa okrążenia przed końcem, w zakręcie numer 16 obrócił się Armstrong, a nad torem wprowadzono wirtualny samochód bezpieczeństwa. Rywalizacja została wznowiona na ostatnim okrążeniu. Williams popełnił błąd w pierwszym zakręcie przez co spadł na piąte miejsce za Drugovicha. Na ostatnim okrążeniu Vips był bardzo blisko Hughesa, atakując Brytyjczyka w ostatnim zakręcie. Zawodnicy wyjechali na prostą startową jadąc koło w koło i ostatecznie to Vips znalazł się na drugim miejscu za Lawsonem z przewagą 0,058 s. nad trzecim Hughesem, dla którego jest to pierwsze podium w F2.
Już po wyścigu sędziowie nałożyli kary na trzech kierowców. Jake Hughes został zdyskwalifikowany za nieprawidłowości techniczne. Drugim ukaranym kierowcą był Boschung, który podczas startu ustawił się za linią wyznaczającą miejsce przednich kół, za co został ukarany karą doliczenia 20 s. do wyniku końcowego. Doohan otrzymał karę cofnięcia o trzy miejsca na starcie do wyścigu głównego w Arabii Saudyjskiej, za spowodowanie kolizji w Sargeantem podczas pierwszego restartu. Po uzględnieniu kar czwarte miejsce zajął Williams, natomiast na piątym miejscu uplasował się Richard Verschoor. Szósty był Iwasa, a zaraz za nim Daruvala. Pierwszą dziesiątkę domknęli Marino Sato, Roy Nissany oraz Enzo Fittipaldi.
Wyścig główny F2 odbędzie się w niedziele o godzinie 15:35 czasu polskiego.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Liam Lawson | Carlin | 20 okr. | ||
2 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 3,166 | ||
3 | 24 | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | + 3,224 | ||
4 | 11 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | + 4,846 | ||
5 | 21 | Calan Williams | Trident | + 6,277 | ||
6 | 20 | Richard Verschoor | Trident | + 12,121 | ||
7 | 17 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 13,520 | ||
8 | 15 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 14,454 | ||
9 | 2 | Jehan Daruvala | Prema Racing | + 15,237 | ||
10 | 4 | Marino Sato | Virtuosi Racing | + 16,040 | ||
11 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 17,390 | ||
12 | 22 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | + 17,441 | ||
13 | 12 | Clement Novalak | MP Motorsport | + 18,739 | ||
14 | 9 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | + 20,298 | ||
15 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 20,569 | ||
16 | 14 | Olli Caldwell | Campos Racing | + 25,495 | ||
17 | 1 | Dennis Hauger | Prema Racing | + 51,495 | ||
NSK | 7 | Marcus Armstrong | Hitech Grand Prix | |||
NSK | 6 | Logan Sargeant | Carlin | |||
NSK | 3 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | |||
NSK | 25 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | |||
NSK | 23 | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.