Luke Browning z zespołu Hitech Pulse-Eight zwyciężył w tegorocznym wyścigu o Grand Prix Makau. Podopieczny Akademii Williamsa pokonał Dennisa Haugera z MP Motorsport oraz Gabriele Minìego z Premy.
Browning utrzymał prowadzenie po starcie z pole position, a na drugie miejsce od razu awansował Gabriele Minì, wyprzedzając Alexa Dunne’a. Irlandczyk chwilowo stracił także trzecią pozycję na rzecz Dino Beganovica – ta dwójka walczyła koło w koło na wyjściu z zakrętu Mandarin i w końcu Dunne odzyskał trzecie miejsce.
Kierowca Hitech Pulse-Eight od razu próbował wyprzedzić również Minìego, lecz zbyt szybko złożył się w zakręt Lisboa i uderzył w bandę, gdzie już pozostał. Świetnie na pierwszym okrążeniu odnalazł się Paul Aron, awansując z siódmej na czwartą lokatę, przed Dennisa Haugera.
Wyścig został zneutralizowany, aby uprzątnąć samochód Dunne’a. Po wznowieniu rywalizacji Browning zaczął szybko budować przewagę i odjechał na ponad sekundę od Minìego w momencie aktywacji systemu DRS na czwartym okrążeniu. Kierowca Premy znalazł się przez to pod presją ze strony swojego zespołowego kolegi Beganovica – ten wyprzedził go na dojeździe do zakrętu Lisboa, lecz przestrzelił hamowanie i rozbił się niemal w tym samym miejscu, co wcześniej Dunne.
Po kolejnej neutralizacji Browning nadal prowadził i powiększał swoją przewagę nad Minìm, natomiast na trzecie miejsce wyszedł Hauger, wyprzedzając Arona w zakręcie Lisboa. Estończyk na kolejnym okrążeniu stracił kolejną lokatę na rzecz Mariego Boyi. Próbując doścignąć Hiszpana, Aron uderzył w bandę i rozbił się w zakrętach Solitude. Samochód Premy został przepołowiony i zaczął się palić, lecz kierowca szybko opuścił kokpit o własnych siłach.
Wyścig został przerwany z powodu konieczności naprawy bariery. Restart nastąpił na cztery okrążenia do mety, co próbował wykorzystać Hauger. Kierowca MP Motorsport przypuścił odważny atak i jeszcze przed zakrętem Mandarin wyprzedził Minìego. Norweg rozpędził się na tyle, by wysunąć nos przed prowadzącego Browninga na dojeździe do zakrętu Lisboa, lecz musiał ustąpić miejsca będącego po wewnętrznej Brytyjczykowi. Za nimi, Boya wyprzedził Josepa Maríę Maríego w walce o czwartą lokatę, a zwycięzca ostatniego Pucharu Świata z 2019 roku Richard Verschoor objechał szóstego Isacka Hadjara.
Wyścig został w tym momencie zakończony, bowiem na dwa okrążenia do mety na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Sprawcą kolejnej neutralizacji był Nikola Cołow, który rozbił się w Fishermen’s Bend. Samochodu Bułgara nie udało się usunąć zanim stawka rozpoczęła ostatnie okrążenie.
Browning przekroczył linię mety za samochodem bezpieczeństwa, zostając zwycięzcą jubileuszowego, 70. Grand Prix Makau. Hauger zajął drugie miejsce, przed Minìm. Boya był czwarty, finiszując przed Martim i Verschoorem, a czołową dziesiątkę uzupełnili Hadjar, Zane Maloney, Oliver Goethe i Laurens Van Hoepen.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.