Di Grassi obejmuje prowadzenie na dzień przed finałem Formuły E

Po raz pierwszy w sezonie 2016-2017 Formuły E na szczycie klasyfikacji generalnej pojawiło się nowe nazwisko – jest to Lucas di Grassi, który wygrał przedostatni wyścig sezonu w Montrealu. Dotychczasowy lider tabeli Sébastien Buemi został zdyskwalifikowany.

Brazylijczyk przystępował do sobotnich zmagań z 10-punktową stratą do Buemiego, lecz jeszcze przed wyścigiem zredukował ją do 7 oczek, a to za sprawą wywalczonego pole position. Szwajcar był drugi w kwalifikacjach, lecz wymiana baterii w jego samochodzie (uległa uszkodzeniu w trakcie wypadku w sesji treningowej) oznaczała przesunięcie do drugiej połowy stawki.

W czasie gdy di Grassi wykorzystał swoje pole position, by objąć komfortowe prowadzenie, Buemi zderzył się na pierwszym okrążeniu z Robinem Frijnsem i uszkodził kolumnę kierowniczą, co kosztowało go spadek na 16. pozycję. Szwajcar metodycznie zaczął jednak przebijać się do przodu.

Niemal cała stawka zdecydowała się na zjazdy do boksów na wymianę samochodów w momencie pojawienia się neutralizacji, wywołanej przez kolizję Loïca Duvala z Nickiem Heidfeldem. Di Grassi wykorzystał to, by powiększyć swoją przewagę, lecz nie mógł cieszyć się tym długo – po tym jak José María López uderzył w barierę, na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Korzystając z systemu FanBoost, di Grassi obronił prowadzenie po restarcie, utrzymując za sobą Jean-Érica Vergne’a. Buemi w międzyczasie przebił się już na szóste miejsce, a później skorzystał na byciu przepuszczonym przez Nico Prosta oraz uderzeniu w barierę Felixa Rosenqvista i awansował na czwartą lokatę. Szwajcar w końcówce wyścigu zacięcie walczył o trzecią lokatę ze Stéphanem Sarrazinem, lecz nie znalazł sposobu na kierowcę dysponującym identycznym samochodem.

Dzięki zwycięstwu, di Grassi objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kilka godzin po wyścigu okazało się, że jego przewaga wyniesie jednak nie 10, a aż 18 punktów – to za sprawą tego, że samochód Buemiego był za lekki i nie zaliczył badania technicznego.

Walka o tytuł mistrzowski rozstrzygnie się w niedzielę, a do zdobycia pozostaje 29 punktów.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 11 Lucas di Grassi Abt Shaeffler Audi Sport 35 okr.
2 25 Jean-Éric Vergne Techeetach + 0,350
3 33 Stéphane Sarrazin Techeetach + 7,869
4 66 Daniel Abt Abt Shaeffler Audi Sport + 8,592
5 2 Sam Bird DS Virgin Racing + 8,913
6 8 Nicolas Prost Renault e.dams + 10,058
7 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing + 10,457
8 27 Robin Frijns Andretti Formula E + 15,836
9 19 Felix Rosenqvist Mahindra Racing + 16,764
10 4 Tom Dillmann Venturi Formula E + 19,320
11 7 Jérôme d'Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 20,229
12 5 Maro Engel Venturi Formula E + 22,314
13 3 Nelson Piquet Jr NextEV NIO + 23,145
14 28 António Félix da Costa Andretti Formula E + 34,786
15 88 Oliver Turvey NextEV NIO + 46,996
16 47 Adam Carroll Panasonic Jaguar Racing + 49,612
NSK 6 Loïc Duval Faraday Future Dragon Racing  
NSK 37 José María López DS Virgin Racing  
NSK 23 Nick Heidfeld Mahindra Racing  
DQ 9 Sébastien Buemi Renault e.dams  

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Formuły E

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1