Po raz pierwszy w sezonie 2016-2017 Formuły E na szczycie klasyfikacji generalnej pojawiło się nowe nazwisko – jest to Lucas di Grassi, który wygrał przedostatni wyścig sezonu w Montrealu. Dotychczasowy lider tabeli Sébastien Buemi został zdyskwalifikowany.
Brazylijczyk przystępował do sobotnich zmagań z 10-punktową stratą do Buemiego, lecz jeszcze przed wyścigiem zredukował ją do 7 oczek, a to za sprawą wywalczonego pole position. Szwajcar był drugi w kwalifikacjach, lecz wymiana baterii w jego samochodzie (uległa uszkodzeniu w trakcie wypadku w sesji treningowej) oznaczała przesunięcie do drugiej połowy stawki.
W czasie gdy di Grassi wykorzystał swoje pole position, by objąć komfortowe prowadzenie, Buemi zderzył się na pierwszym okrążeniu z Robinem Frijnsem i uszkodził kolumnę kierowniczą, co kosztowało go spadek na 16. pozycję. Szwajcar metodycznie zaczął jednak przebijać się do przodu.
Niemal cała stawka zdecydowała się na zjazdy do boksów na wymianę samochodów w momencie pojawienia się neutralizacji, wywołanej przez kolizję Loïca Duvala z Nickiem Heidfeldem. Di Grassi wykorzystał to, by powiększyć swoją przewagę, lecz nie mógł cieszyć się tym długo – po tym jak José María López uderzył w barierę, na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Korzystając z systemu FanBoost, di Grassi obronił prowadzenie po restarcie, utrzymując za sobą Jean-Érica Vergne’a. Buemi w międzyczasie przebił się już na szóste miejsce, a później skorzystał na byciu przepuszczonym przez Nico Prosta oraz uderzeniu w barierę Felixa Rosenqvista i awansował na czwartą lokatę. Szwajcar w końcówce wyścigu zacięcie walczył o trzecią lokatę ze Stéphanem Sarrazinem, lecz nie znalazł sposobu na kierowcę dysponującym identycznym samochodem.
Dzięki zwycięstwu, di Grassi objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kilka godzin po wyścigu okazało się, że jego przewaga wyniesie jednak nie 10, a aż 18 punktów – to za sprawą tego, że samochód Buemiego był za lekki i nie zaliczył badania technicznego.
Walka o tytuł mistrzowski rozstrzygnie się w niedzielę, a do zdobycia pozostaje 29 punktów.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 11 | ![]() |
Lucas di Grassi | ![]() |
Abt Shaeffler Audi Sport | ![]() |
35 okr. |
2 | 25 | ![]() |
Jean-Éric Vergne | ![]() |
Techeetach | ![]() |
+ 0,350 |
3 | 33 | ![]() |
Stéphane Sarrazin | ![]() |
Techeetach | ![]() |
+ 7,869 |
4 | 66 | ![]() |
Daniel Abt | ![]() |
Abt Shaeffler Audi Sport | ![]() |
+ 8,592 |
5 | 2 | ![]() |
Sam Bird | ![]() |
DS Virgin Racing | ![]() |
+ 8,913 |
6 | 8 | ![]() |
Nicolas Prost | ![]() |
Renault e.dams | ![]() |
+ 10,058 |
7 | 20 | ![]() |
Mitch Evans | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | ![]() |
+ 10,457 |
8 | 27 | ![]() |
Robin Frijns | ![]() |
Andretti Formula E | ![]() |
+ 15,836 |
9 | 19 | ![]() |
Felix Rosenqvist | ![]() |
Mahindra Racing | ![]() |
+ 16,764 |
10 | 4 | ![]() |
Tom Dillmann | ![]() |
Venturi Formula E | ![]() |
+ 19,320 |
11 | 7 | ![]() |
Jérôme d'Ambrosio | ![]() |
Faraday Future Dragon Racing | ![]() |
+ 20,229 |
12 | 5 | ![]() |
Maro Engel | ![]() |
Venturi Formula E | ![]() |
+ 22,314 |
13 | 3 | ![]() |
Nelson Piquet Jr | ![]() |
NextEV NIO | ![]() |
+ 23,145 |
14 | 28 | ![]() |
António Félix da Costa | ![]() |
Andretti Formula E | ![]() |
+ 34,786 |
15 | 88 | ![]() |
Oliver Turvey | ![]() |
NextEV NIO | ![]() |
+ 46,996 |
16 | 47 | ![]() |
Adam Carroll | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | ![]() |
+ 49,612 |
NSK | 6 | ![]() |
Loïc Duval | ![]() |
Faraday Future Dragon Racing | ![]() |
|
NSK | 37 | ![]() |
José María López | ![]() |
DS Virgin Racing | ![]() |
|
NSK | 23 | ![]() |
Nick Heidfeld | ![]() |
Mahindra Racing | ![]() |
|
DQ | 9 | ![]() |
Sébastien Buemi | ![]() |
Renault e.dams | ![]() |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Formuły E