Lucas di Grassi mistrzem Formuły E

Kierowca Audi, Lucas di Grassi, został nowym mistrzem pierwszej na świecie serii wyścigów samochodów elektrycznych – Formuła E. Brazylijczyk jadący w barwach zespołu ABT Schaeffler Audi Sport, w pierwszym z dwóch wyścigów rozegranych w kanadyjskim Montrealu prowadził od startu do mety, natomiast w wyścigu drugim, niedzielnym, zajął co prawda miejsce siódme, ale nie wpłynęło to na jego czołowe miejsce w zestawieniu.

Na ostatnią rundę serii, di Grassi przyjechał z dziesięciopunktowym deficytem w stosunku do lidera tabeli, kierowcy Renault, Sebastiana Buemi. Jednak Buemi był w ten weekend wyraźnie spięty, a jeszcze na dodatek wypadek podczas sesji treningowej zepsuł mu sobotę. Natomiast di Grassi pojechał wspaniale, nie popełnił żadnego błędu, zdobył pole position i w sobotę nie oddał prowadzenia od startu aż do mety. W ten sposób przekształcił swą dziesięciopunktową stratę w osiemnastopunktową przewagę.

W niedzielę di Grassi i jego kolega z zespołu Daniel Abt wystartowali z trzeciego rzędu, natomiast Buemi zajął zaledwie czternastą pozycję w kwalifikacjach. Po kłopotach i zamieszaniu tuż po starcie, di Grassi i Abt spadli na jakiś czas na miejsca dziewiąte i dziesiąte, jednak dzięki umiejętnemu zarządzaniu energią odrobili straty i wyścig zakończyli na miejscach szóstym i siódmym. Dzięki temu ich zespół, Team ABT Schaeffler Audi Sport, umocnił się na pozycji wicelidera w klasyfikacji zespołowej.

„To najwspanialszy dzień w mojej dotychczasowej karierze” – cieszył się po wyścigu nowy mistrz Formuły E. „Od samego początku wierzyłem w przyszłość serii Formuła E, ponieważ świat, w tym również świat sportów motorowych, ciągle się zmienia. Trzy lata temu wygraliśmy pierwszy wyścig Formuły E w Pekinie, a teraz zdobyliśmy mistrzowski tytuł. ABT Sportsline, Schaeffler i Audi Sport wykonały świetną robotę, nawet jeśli podczas wyścigu w Nowym Jorku nie byliśmy tak dobrzy jak trzeba. Mimo to, tutaj, w Montrealu, na najlepszym moim zdaniem torze Formuły E, znów byliśmy silni i szybcy już od momentu startu”.

Lucas di Grassi został trzecim Mistrzem Świata Formuły E. Dwa lata wcześniej, w pierwszym sezonie tej serii był trzeci, natomiast w roku ubiegłym był już wicemistrzem. Przez te trzy sezony wziął udział w 33 wyścigach, w których odnotował sześć zwycięstw, a 20 razy stawał na podium. Taki wynik czyni go jednym z najbardziej utytułowanych zawodników Formuły E. W sezonie 2016/2017, w dwunastu wyścigach kierowca Audi wywalczył dwa zwycięstwa, trzy pole position i siedem razy stawał na podium. Jedynie w Paryżu di Grassi nie zdobył żadnych punktów. Ostatecznie taka konfiguracja miała ogromny wpływ na zdobycie mistrzowskiego tytułu, niemniej jednak z pewnością niezapomniane pozostaną również jego występ w Hongkongu i spektakularne zwycięstwo w Meksyku.

„Jak dla mnie, Lucas di Grassi jest w tej chwili najbardziej wszechstronnym kierowcą Formuły E” – powiedział szef Audi Motorsport Dieter Gass. „To co pokazał w sobotę w Montrealu było po prostu fantastyczne. Po niepowodzeniu w Nowym Jorku prawdopodobnie niewielu wierzyło, że uda mu się zmienić układ tabeli. Jednak Lucas nigdy, nawet na sekundę, nie poddaje się i bez ustanku motywuje cały team do zdobywania najlepszych wyników. Wszyscy członkowie zespołu, skupieni wokół Hansa Jürgena Abta i Thomasa Biermaiera wykonali kawał dobrej roboty. Również Daniel Abt, choć zakończył sezon poniżej swych możliwości, w Montrealu był naprawdę świetny. To był niesamowity finał i generalnie piękny weekend pod znakiem Formuły E. BMW, Mercedes-Benz i Porsche mają zamiar pójść w nasze ślady, co świadczy o tym, że ta przyszłościowa seria wyścigów samochodów elektrycznych ma i będzie miała coraz większe znaczenie w świecie sportów motorowych. Czekam już na wyścig otwierający nowy sezon, który odbędzie się w grudniu w Hongkongu, gdzie oficjalnie wspierany przez markę team otworzy zupełnie nowy rozdział w historii Audi Motorsport. Z ABT i z Schaefflerem jako naszymi partnerami plasujemy się na bardzo dobrej pozycji wśród coraz silniejszej konkurencji”.

Lucas di Grassi urodził się 11 sierpnia 1984 roku w São Paulo. Obecnie mieszka w Monako wraz ze swoją żoną Biancą. Brazylijczyk był zdobywcą Grand Prix Monaco prestiżowej serii Formuła 3 w roku 2005, a następnie został kierowcą testowym w Formule 1. W roku 2012 dołączył do Audi, biorąc udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i startował w wyścigach 24h Le Mans, gdzie trzy razy stanął na podium. Od pierwszego dnia wcielał w życie ideę wyścigów Formuły E, a teraz został jej nowym mistrzem.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1