Sam Bird skorzystał na niepowodzeniu Felixa Rosenqvista, a następnie obronił się przed atakami Mitcha Evansa w drodze po zwycięstwo w wyścigu Formuły E na ulicach Rzymu.
Prowadzenie po starcie utrzymał zdobywca pole position Rosenqvist, za którym podążali Sam Bird, Mitch Evans i André Lotterer. Znakomitym rozpoczęciem popisali się Oliver Turvey i Daniel Abt – obaj wyprzedzili po dwóch rywali od zewnętrznej w pierwszym zakręcie, by awansować odpowiednio na 5. i 7. miejsce.
Korzystając z czystego toru, Rosenqvist zbudował sobie ponad 3-sekundową przewagę nad Birdem. W miarę zbliżania się zjazdu na zmianę samochodu, Anglik stopniowo zaczął odrabiać dystans do lidera wyścigu i gdy obaj znaleźli się w alei serwisowej, dzieliło ich zaledwie kilka dziesiątych sekundy – ta dwójka stanowiła klasę samą dla siebie, bowiem kolejny Evans tracił już siedem sekund.
Po niepowodzeniu w kwalifikacjach, do przodu musiał przedzierać się Jose Maria López. Argentyńczyk w połowie wyścigu wykonał optymistyczny manewr wyprzedzania na Turveyu, spychając go na jadącego obok Nicka Heidfelda – obaj zderzyli się i zatrzymali w nawrocie, powodując karambol z udziałem Luki Filippiego oraz Edoardo Mortary.
Cała czwórka zdołała kontynuować jazdę, lecz duża ilość pozostających na torze części spowodowała konieczność neutralizacji wyścigu – na to zdecydowano się jednak dopiero po tym, gdy wszyscy kierowcy zdążyli przesiąść się do drugich samochodów.
Czołówka pozostała w niezmienionej kolejności pomimo pitstopów – prowadził Rosenqvist, przed Birdem i Evansem. Kierowca Mahindry nie utrzyma się jednak długo na prowadzeniu, bowiem na 10 okrążeń przed końcem uderzył w krawężnik i uszkodził tylne zawieszenie swojego samochodu.
Prowadzenie objął zatem Bird, którego zaczął ścigać zmotywowany perspektywą walki o zwycięstwo Evans. Nowozelandczyk wykorzystał większą ilość energii, aby zredukować swoją stratę do lidera do niecałej sekundy. Na trzecie miejsce awansował z kolei di Grassi, który wraz z Buemim przeskoczyli Lotterera dzięki szybszemu pistopowi. Kierowca Audi następnie wyprzedził byłego mistrza serii, który to wkrótce stracił lokatę także na rzecz Lotterera, a w końcówce wyścigu spadł również za Abta oraz Vergne’a.
Na sześć okrążeń do końca, Evans znalazł się tuż za tylnym skrzydłem Birda – do walki o zwycięstwo wkrótce przyłączył się również di Grassi. Kierowca Jaguara podjął próbę ataku na lidera cztery okrążenia przed metą – po niepowodzeniu musiał jednak oszczędzać energię, co pozwoliło Birdowi znów zbudować bezpieczną przewagę.
Anglik objął w tym momencie kontrolę nad sytuacją i zmierzał do mety po swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie. Przyjechał on na metę niecałą sekundę przed di Grassim, który po kilku okrążeniach wyprzedził Evansa, lecz zabrakło mu czasu na dogonienie lidera.
Po utracie drugiej pozycji, kierowca Jaguara z trudem bronił miejsca na najniższym stopniu podium. Lotterer był jednak znacznie szybszy i objechał go na ostatnim okrążeniu, a chwilę później w jego ślady poszedł Abt – ich wysiłki nie były jednak konieczne, bowiem Evans przekroczył dozwoloną alokację energii i otrzymał 20-sekundową karę.
W ten sposób na piąte miejsce awansował lider klasyfikacji generalnej Vergne, za którym znaleźli się Buemi, Jérôme d'Ambrosio, Maro Engel, Evans oraz Mortara.
Dzięki zwycięstwu, Bird awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, z 18-punktową stratą do Vergne'a.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | 33 okr. | |||
2 | 1 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Shaeffler | + 0,970 | |||
3 | 18 | André Lotterer | Techeetah | + 9,518 | |||
4 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport Abt Shaeffler | + 10,167 | |||
5 | 25 | Jean-Éric Vergne | Techeetah | + 17,444 | |||
6 | 9 | Sébastien Buemi | Renault e.dams | + 19,835 | |||
7 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing | + 24,379 | |||
8 | 5 | Maro Engel | Venturi Formula E Team | + 26,350 | |||
9 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 37,709 | |||
10 | 4 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | + 40,739 | |||
11 | 28 | António Félix da Costa | MS&AD Andretti Formula E | + 42,680 | |||
12 | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | + 48,833 | |||
13 | 68 | Luca Filippi | NIO Formula E Team | + 49,331 | |||
14 | 8 | Nicolas Prost | Renault e.dams | + 1:13,880 | |||
15 | 27 | Tom Blomqvist | MS&AD Andretti Formula E | + 1:31,832 | |||
16 | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | + 1:44,774 | |||
NSK | 6 | José María López | Dragon Racing | ||||
NSK | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | ||||
NSK | 3 | Nelson Piquet Jr | Panasonic Jaguar Racing | ||||
NSK | 36 | Alex Lynn | DS Virgin Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.