Di Grassi wygrywa po raz pierwszy od dwóch lat

Były mistrz Formuły E Lucas di Grassi powrócił na najwyższy stopień podium po raz pierwszy od rundy w Berlinie w 2019 roku. Reprezentant Audi pokonał w sobotnim wyścigu na torze Puebla swojego zespołowego kolegę René Rasta oraz Edoardo Mortarę.

Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Pascal Wehrlein, z kolei aż trzy pozycje zyskał Maximilian Günther, który wyszedł na drugą lokatę. Niemiec wyprzedził m.in. ruszającego z drugiego pola Olivera Rowlanda, który od początku miał problemy techniczne, które miały wyeliminować go z rywalizacji. Za czołową dwójką jechali Jake Dennis, Jean-Éric Vergne i Mortara.

Di Grassi startował z ósmej pozycji i przesunął się o jedną lokatę do momentu wyjazdu samochodu bezpieczeństwa – ten interweniował już na koniec pierwszego okrążenia, po tym jak Nick Cassidy rozbił się na wyjściu z ósmego zakrętu.

Po wznowieniu rywalizacji, Wehrlein jako pierwszy z czołówki aktywował tryb ataku, co kosztowało go spadek na trzecią lokatę, za dwójkę kierowców BMW. Szybko wyprzedził jednak Dennisa, a gdy Günther sam aktywował tryb ataku, powrócił na prowadzenie.

Wehrlein narzucił w tym momencie bardzo mocne tempo, które pozwoliło mu wykorzystać drugi tryb ataku jeszcze przed półmetkiem rywalizacji bez utraty pozycji. Tego samego nie mógł powiedzieć Günther, który spadł na piąte miejsce, z kolei Dennis nie zdążył z aktywacją przed kolejnym okresem neutralizacji – ta nastąpiła po tym jak Alex Lynn uderzył w opuszczającego strefę aktywacji Sama Birda, wciskając go w barierę. Wcześniej w podobnym incydencie Alexander Sims wyeliminował Vergne’a, lecz ten zdołał dojechać do alei serwisowej.

Po kolejnym restarcie na 21. okrążeniu Dennis wyprzedził Günthera i próbował wyrobić sobie przewagę nad podążającą grupą kierowców. Brytyjczyk mimo to spadł na piąte miejsce, a jego zespołowy kolega nie był w stanie zbyt długo utrzymywać za sobą rywali – na 23. okrążeniu Günthera wyprzedzili Mortara i di Grassi, a wkrótce to samo zrobili Rast, Dennis i Sims.

Mortara, di Grassi i Rast – którzy doskonale odnaleźli się w zamieszaniu związanym z trybem ataku – mieli między sobą rozstrzygnąć walkę o drugie miejsce na torze. Obaj kierowcy Audi zachowali na końcówkę wyścigu więcej energii od reprezentanta Venturi, więc di Grassi bez większych problemów wyprzedził Mortarę w pierwszym zakręcie na trzy okrążenia do mety, a na kolejnym kółku taki sam manewr wykonał Rast.

Dopiero na mecie miało się okazać, że ta trójka wypełniła wszystkie stopnie podium. Wehrlein – który zdominował rywalizację – został bowiem zdyskwalifikowany zaraz po przekroczeniu linii mety, bowiem jego zespół nie zadeklarował opon na wyścig. Z tego samego powodu skreślone zostały wyniki drugiego kierowcy Posche André Lotterera oraz obu przedstawicieli Nissana.

Di Grassi odniósł zatem swoje pierwsze zwycięstwo od 22 wyścigów i awansował na 11. miejsce w klasyfikacji generalnej. Pomimo finiszu poza punktami, liderem tabeli pozostał Robin Frijns, do którego tylko dwa punkty traci szósty na mecie aktualny mistrz serii António Félix da Costa.

PNrKierowcaZespół Rezultat
111
Lucas di Grassi
Audi Sport ABT Schaeffler28 okr.
233
René Rast
Audi Sport ABT Schaeffler+ 0,497
348
Edoardo Mortara
ROKiT Venturi Racing+ 2,774
429
Alexander Sims
Mahindra Racing+ 10,443
527
Jake Dennis
BMW i Andretti Motorsport+ 11,473
613
António Félix da Costa
DS Techeetah+ 11,624
75
Stoffel Vandoorne
Mercedes-EQ FE Team+ 12,022
820
Mitch Evans
Jaguar Racing+ 12,351
917
Nyck de Vries
Mercedes-EQ FE Team+ 12,936
1094
Alex Lynn
Mahindra Racing+ 13,154
118
Oliver Turvey
NIO 333 FE Team+ 14,548
1228
Maximilian Günther
BMW i Andretti Motorsport+ 15,257
1388
Tom Blomqvist
NIO 333 FE Team+ 15,442
1471
Norman Nato
ROKiT Venturi Racing+ 15,756
157
Sérgio Sette Câmara
Dragon / Penske Autosport+ 16,971
164
Robin Frijns
Envision Virgin Racing+ 17,942
176
Joel Eriksson
Dragon / Penske Autosport+ 18,285
NSK10
Sam Bird
Jaguar Racing
NSK25
Jean-Éric Vergne
DS Techeetah
NSK37
Nick Cassidy
Envision Virgin Racing
DSK99
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche FE Team
DSK36
André Lotterer
TAG Heuer Porsche FE Team
DSK23
Sébastien Buemi
Nissan e.dams
DSK22
Oliver Rowland
Nissan e.dams

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze