Były mistrz Formuły E Lucas di Grassi powrócił na najwyższy stopień podium po raz pierwszy od rundy w Berlinie w 2019 roku. Reprezentant Audi pokonał w sobotnim wyścigu na torze Puebla swojego zespołowego kolegę René Rasta oraz Edoardo Mortarę.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Pascal Wehrlein, z kolei aż trzy pozycje zyskał Maximilian Günther, który wyszedł na drugą lokatę. Niemiec wyprzedził m.in. ruszającego z drugiego pola Olivera Rowlanda, który od początku miał problemy techniczne, które miały wyeliminować go z rywalizacji. Za czołową dwójką jechali Jake Dennis, Jean-Éric Vergne i Mortara.
After six weeks away, WE GO GREEN IN PUEBLA! ⚡️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 19, 2021
It's not the start @oliverrowland1 would have hoped for 😞
Click here for LIVE updates 👉 https://t.co/qD4c9DojZZ@Nissanedams
🇲🇽 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/bU7S1L1TZC
Di Grassi startował z ósmej pozycji i przesunął się o jedną lokatę do momentu wyjazdu samochodu bezpieczeństwa – ten interweniował już na koniec pierwszego okrążenia, po tym jak Nick Cassidy rozbił się na wyjściu z ósmego zakrętu.
Po wznowieniu rywalizacji, Wehrlein jako pierwszy z czołówki aktywował tryb ataku, co kosztowało go spadek na trzecią lokatę, za dwójkę kierowców BMW. Szybko wyprzedził jednak Dennisa, a gdy Günther sam aktywował tryb ataku, powrócił na prowadzenie.
Wehrlein narzucił w tym momencie bardzo mocne tempo, które pozwoliło mu wykorzystać drugi tryb ataku jeszcze przed półmetkiem rywalizacji bez utraty pozycji. Tego samego nie mógł powiedzieć Günther, który spadł na piąte miejsce, z kolei Dennis nie zdążył z aktywacją przed kolejnym okresem neutralizacji – ta nastąpiła po tym jak Alex Lynn uderzył w opuszczającego strefę aktywacji Sama Birda, wciskając go w barierę. Wcześniej w podobnym incydencie Alexander Sims wyeliminował Vergne’a, lecz ten zdołał dojechać do alei serwisowej.
The moment between @sambirdofficial and @alexlynnracing that brought out the safety car, and ended Bird's race...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 19, 2021
Click here for LIVE updates 👉 https://t.co/qD4c9DojZZ
@JaguarRacing @MahindraRacing
🇲🇽 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/190AwYbNrj
Po kolejnym restarcie na 21. okrążeniu Dennis wyprzedził Günthera i próbował wyrobić sobie przewagę nad podążającą grupą kierowców. Brytyjczyk mimo to spadł na piąte miejsce, a jego zespołowy kolega nie był w stanie zbyt długo utrzymywać za sobą rywali – na 23. okrążeniu Günthera wyprzedzili Mortara i di Grassi, a wkrótce to samo zrobili Rast, Dennis i Sims.
Mortara, di Grassi i Rast – którzy doskonale odnaleźli się w zamieszaniu związanym z trybem ataku – mieli między sobą rozstrzygnąć walkę o drugie miejsce na torze. Obaj kierowcy Audi zachowali na końcówkę wyścigu więcej energii od reprezentanta Venturi, więc di Grassi bez większych problemów wyprzedził Mortarę w pierwszym zakręcie na trzy okrążenia do mety, a na kolejnym kółku taki sam manewr wykonał Rast.
Dopiero na mecie miało się okazać, że ta trójka wypełniła wszystkie stopnie podium. Wehrlein – który zdominował rywalizację – został bowiem zdyskwalifikowany zaraz po przekroczeniu linii mety, bowiem jego zespół nie zadeklarował opon na wyścig. Z tego samego powodu skreślone zostały wyniki drugiego kierowcy Posche André Lotterera oraz obu przedstawicieli Nissana.
Di Grassi odniósł zatem swoje pierwsze zwycięstwo od 22 wyścigów i awansował na 11. miejsce w klasyfikacji generalnej. Pomimo finiszu poza punktami, liderem tabeli pozostał Robin Frijns, do którego tylko dwa punkty traci szósty na mecie aktualny mistrz serii António Félix da Costa.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | 28 okr. | |||
2 | 33 | René Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | + 0,497 | |||
3 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 2,774 | |||
4 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | + 10,443 | |||
5 | 27 | Jake Dennis | BMW i Andretti Motorsport | + 11,473 | |||
6 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 11,624 | |||
7 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ FE Team | + 12,022 | |||
8 | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | + 12,351 | |||
9 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ FE Team | + 12,936 | |||
10 | 94 | Alex Lynn | Mahindra Racing | + 13,154 | |||
11 | 8 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team | + 14,548 | |||
12 | 28 | Maximilian Günther | BMW i Andretti Motorsport | + 15,257 | |||
13 | 88 | Tom Blomqvist | NIO 333 FE Team | + 15,442 | |||
14 | 71 | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | + 15,756 | |||
15 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | + 16,971 | |||
16 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 17,942 | |||
17 | 6 | Joel Eriksson | Dragon / Penske Autosport | + 18,285 | |||
NSK | 10 | Sam Bird | Jaguar Racing | ||||
NSK | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | ||||
NSK | 37 | Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | ||||
DSK | 99 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | ||||
DSK | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | ||||
DSK | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | ||||
DSK | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.