Pascal Wehrlein z zespołu Porsche po starcie z dziewiątego miejsca wygrał pierwszy wyścig Formuły E w Arabii Saudyjskiej. Na drugim miejscu – z jedenastego pola – uplasował się Jake Dennis z ekipy Andretti, a podium uzupełnił kierowca Envision Sam Bird.
Na torze w Diriyah do startu przystąpiło 21 kierowców. Nieobecny na starcie był Maximillian Günther, który po uszkodzeniu swojego Maserati podczas kwalifikacji nie był w stanie wystartować w wyścigu.
Unfortunately due to damage sustained in qualifying, @maxg_official will not be taking part in this evening's Diriyah E-Prix.
— Maserati MSG Racing (@maseratimsg) January 27, 2023
As repair work continues, the team’s full focus is on readying Edo’s car for the race.#DiriyahEPrix pic.twitter.com/53ChW0Cnfm
Po starcie pierwszym pechowcem był Antonio Felix Da Costa, który nie był w stanie ominąć dwóch zderzających się ze sobą kierowców Mahindry i uderzył w tył Olivera Rowlanda, a następnie w ścianę, „gubiąc” przednie skrzydło. Spowodowało to pojawienie się samochodu bezpieczeństwa.
Opening lap drama!!!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 27, 2023
Damage to @AFelixdacosta after finding himself with nowhere to go at Turn 1!#DiriyahEPrix
Po wznowieniu rywalizacji na czele znajdował się zdobywca pole position Sebastian Buemi, drugi był Jake Hughes z McLarena, a trzeci Bird, który z łatwością wyprzedził debiutanta, a następnie na ósmym okrążeniu objął prowadzenie.
Brilliant Bird!@SamBirdOfficial with a nice move to get past @Sebastien_buemi and into the lead! 💨#DiriyahEPrix
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 27, 2023
Po chwili kierowca z Wielkiej Brytanii prowadził z przewagą prawie 2 sekund. Cichym bohaterem rywalizacji stawali się z kolei Dennis oraz Wehrlein, którzy z okrążenia na okrążenia przesuwali się w górę stawki.
Na 12. okrążeniu do alei serwisowej zjechał na wymianę przedniego nosa Sacha Fenestraz, który uderzył w tył samochodu prowadzonego przez Sergio Sette Camarę. Wysokiego czwartego miejsca nie był za to w stanie utrzymać kierowca NIO 333 Dan Ticktum, który miał ewidentne problemy z tempem wyścigowym. Na 26. kółku Niemiec próbował przeprowadzić atak na Birda, ale opóźnił hamowanie, przez co Brytyjczyk obronił swoją pozycję lidera. Udany atak kierowca Porsche przeprowadził na 30. okrążeniu.
The moment @PWehrlein took the lead of the #DiriyahEPrix! 🤩
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 27, 2023
Piekielnie szybki był również Dennis, który z łatwością wyprzedził Rene Rasta z McLarena, awansując na czwarte miejsce, by po chwili być na trzecim miejscu po wyprzedzeniu Buemiego, który zjechał na aktywację trybu ataku. Po raz drugi w sezonie z rywalizacji wycofał się Edoardo Mortara.
Prawdziwa walka rozegrała się jednak pod koniec wyścigu, kiedy to Dennis wyprzedził Birda i próbował wszystkiego, aby wyprzedzić prowadzącego kierowcę Porsche. Niemiec nie oddał jednak pozycji lidera i po raz drugi w swojej karierze i po raz drugi dla Porsche wygrał wyścig Formuły E. Został on również kierowcą dnia. Najszybszym okrążeniem w rywalizacji popisał się za to Rene Rast.
That feeling when you win the #DiriyahEPrix... 😂
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 27, 2023
Enjoy it @PWehrlein, you deserve it! pic.twitter.com/8nIBCEH3Me
Obaj kierowcy zajmują obecnie dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców. Zawodnik Andretti prowadzi zaledwie jednym punktem przed kierowcą Porsche. Drugi wyścig odbędzie się w sobotę i wystartuje również o godzinie 18:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 39 okr. | |||
2 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | + 0,531 | |||
3 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | + 3,526 | |||
4 | 16 | Sébastien Buemi | Envision Racing | + 6,048 | |||
5 | 58 | René Rast | NEOM McLaren Formula E Team | + 7,471 | |||
6 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | + 7,614 | |||
7 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Penske | + 12,394 | |||
8 | 5 | Jake Hughes | NEOM McLaren Formula E Team | + 15,187 | |||
9 | 36 | André Lotterer | Avalanche Andretti Formula E | + 15,563 | |||
10 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | + 17,914 | |||
11 | 1 | Stoffel Vandoorne | DS Penske | + 26,307 | |||
12 | 17 | Norman Nato | Nissan Formula E Team | + 27,070 | |||
13 | 11 | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | + 28,799 | |||
14 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Racing | + 37,318 | |||
15 | 3 | Sérgio Sette Câmara | NIO 333 Racing | + 45,034 | |||
16 | 4 | Kelvin van der Linde | ABT CUPRA Formula E Team | + 1:00,135 | |||
17 | 23 | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E Team | + 1:09,547 | |||
18 | 13 | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 1 okr. | |||
19 | 8 | Oliver Rowland | Mahindra Racing | + 1 okr. | |||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Maserati MSG Racing | ||||
NSK | 51 | Nico Müller | ABT CUPRA Formula E Team | ||||
NSK | 7 | Maximilian Günther | Maserati MSG Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.