Nick Cassidy zamienił dziewiąte pole startowe na drugie z rzędu zwycięstwo, które dało mu prowadzenie w sezonie 2022/2023 Mistrzostw Świata Formuły E. Nowozelandczyk pokonał na ulicach Monako swojego rodaka Mitcha Evansa oraz Jake’a Dennisa.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Jake Hughes, mając za sobą Sachę Fenestraza, Normana Nato, Dana Ticktuma i Evansa. Cassidy już na pierwszych metrach wyścigu zyskał dwie pozycje, awansując na siódmą lokatę.
Zwycięzca poprzedniego wyścigu w Berlinie wkrótce stracił zyskane lokaty i znów znalazł się na dziewiątej pozycji, lecz ostatecznie wygrał rywalizację z Dennisem oraz liderem klasyfikacji generalnej Pascalem Wehrleinem. Na piątym okrążeniu Nowozelandczyk wyprzedził Evansa, który zdążył zjechać na aktywację trybu ataku, a na kolejnym kółku objechał Hughesa od zewnętrznej w zakręcie Antony Noghès. Kierowca Envision Racing po chwili minął także Nato, stając się wiceliderem wyścigu.
Cassidy objął prowadzenie na siódmym okrążeniu, gdy Fenestraz aktywował pierwszy tryb ataku. Hughes tymczasem tracił wypracowane w kwalifikacjach pozycje i został wyprzedzony przez Dennisa w walce o szóstą lokatę.
Gdy na ósmym okrążeniu Cassidy i Nato aktywowali tryb ataku, obaj znaleźli się za Dennisem, a nowym liderem został Dan Ticktum. Na koniec pierwszej serii aktywacji prowadzenie objął jednak Evans, przed Fenestrazem i Cassidym.
Kierowca Jaguara stracił pozycję lidera na rzecz Cassidy’ego, gdy zjechał drugi raz do strefy aktywacji. Evansa chwilowo wyprzedził również Dennis, lecz Nowozelandczyk wykorzystał dodatkową moc, aby powrócić na drugą lokatę.
W połowie dystansu całą czołową dziesiątkę dzieliły niecałe trzy sekundy. Na początku 16. okrążenia Evans powrócił na prowadzenie, wykorzystując resztki trybu ataku do objechania Cassidy’ego w zakręcie Sainte Devote. Cassidy odpłacił się dokładnie tym samym na kolejnym kółku i powrócił na prowadzenie.
Kierowca Envision zaoszczędził wystarczająco dużo energii jadąc w grupie, by móc przyspieszyć na dziewięć okrążeń do mety. Jego ucieczkę ukrócił jednak wyjazd samochodu bezpieczeństwa po kolizji Ticktuma z Nato w zakręcie Rascasse, która zakończyła wyścig kierowcy Nissana.
Gdy wyścig został wznowiony na 23. okrążeniu, Cassidy, Evans i Dennis szybko odjechali na ponad sekundę od czwartego Fenestraza. Cassidy był nieco szybszy od swoich rywali i uzyskał najlepszy czas okrążenia tuż przed tym, jak Nico Müller rozbił się w pierwszym zakręcie i spowodował drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który poprowadził stawkę już do linii mety.
Dzięki drugiej wygranej w tym sezonie, Cassidy został liderem tabeli punktowej na siedem wyścigów do końca. Kierowca Envision Racing ma 20 punktów przewagi nad dotychczasowym liderem Wehrleinem, który zdobył tylko jeden punkt za 10. lokatę.
Kolejny wyścig Mistrzostw Świata Formuły E odbędzie się na początku czerwca w Dżakarcie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | 29 okr. | |||
2 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | + 0,390 | |||
3 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | + 1,017 | |||
4 | 23 | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E Team | + 2,148 | |||
5 | 5 | Jake Hughes | NEOM McLaren Formula E Team | + 2,788 | |||
6 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Racing | + 3,368 | |||
7 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Penske | + 4,374 | |||
8 | 16 | Sébastien Buemi | Envision Racing | + 4,783 | |||
9 | 1 | Stoffel Vandoorne | DS Penske | + 5,394 | |||
10 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 6,705 | |||
11 | 48 | Edoardo Mortara | Maserati MSG Racing | + 7,624 | |||
12 | 11 | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | + 8,576 | |||
13 | 4 | Robin Frijns | ABT CUPRA Formula E Team | + 9,620 | |||
14 | 3 | Sérgio Sette Câmara | NIO 333 Racing | + 10,684 | |||
15 | 13 | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 11,141 | |||
16 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | + 11,469 | |||
17 | 58 | René Rast | NEOM McLaren Formula E Team | + 12,295 | |||
18 | 17 | Norman Nato | Nissan Formula E Team | + 13,423 | |||
NSK | 51 | Nico Müller | ABT CUPRA Formula E Team | ||||
NSK | 7 | Maximilian Günther | Maserati MSG Racing | ||||
NSK | 8 | Oliver Rowland | Mahindra Racing | ||||
NSK | 36 | André Lotterer | Avalanche Andretti Formula E |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.