Jake Dennis odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły E w Rzymie i wysunął się na dość komfortowe prowadzenie w klasyfikacji kierowców na jedną rundę przed końcem sezonu po kolizji głównych rywali: Nicka Cassidy'ego i Mitcha Evansa.
Na pierwszym okrążeniu Norman Nato, który ruszał z trzeciego pola, popisał się śmiałym manewrem wyprzedzania i znalazł się między Dennisem i Cassidym, którzy startowali z pierwszego rzędu, jednak jeszcze pod koniec tego samego kółka został zepchnięty na czwarte miejsce przez Cassidy’ego oraz Evansa.
Nieco później, na trzecim okrążeniu, gdy Dennis i Cassidy jechali obok siebie w ciasnym zakręcie 7, Evans nie był w stanie zareagować na czas na szybkie zwolnienie liderów. Musiał on gwałtownie zahamować i zblokował tylne koła w swoim Jaguarze i zaczął jechać wprost na swoich dwóch rywali w walce o tytuł.
W ostatecznym rozrachunku lekko uszkodził Porsche ekipy Andretti Dennisa, a następnie przeleciał nad Jaguarem zespołu Envision Cassidy'ego, wysyłając obu kolegów Jaguara na pobocze. Inni pretendenci do tytułu – Pascal Wehrlein, oba McLareny i Jean-Eric Vergne – także doznali różnych uszkodzeń swoich samochodów w wyniku całego zamieszania.
OH NO!!!!! 🤯
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 16, 2023
Mitch Evans goes into the back of Nick Cassidy and ends up ON TOP of the Envision Racing driver!
Both drivers escape unhurt - thank goodness for the halo!@Hankook_Sport #RomeEPrix pic.twitter.com/NnvJdmf1l4
Cassidy był w stanie kontynuował wyścig, ale zdołał awansować z 19. tylko na 14. miejsce, zaś na ostatnim okrążeniu zderzył się z zespołowym kolegą Dennisa, Andre Lottererem. Evans wrócił na tor po zjeździe do alei serwisowej na naprawy, ale ostatecznie wycofał się z dalszej jazdy z powodu zbyt dużych uszkodzeń samochodu, którym «nie dało się jeździć». Dodatkowo za spowodowanie kolizji otrzymał on cofnięcie na starcie wyścigu w Londynie o pięć pól startowych, przez co jego szanse na tytuł są niewielkie.
Gdy Dennis jechał przed Nato, który uszkodził skrzydło, zderzając się z rywalem na szóstym okrążeniu, jadący na trzecim miejscu Sam Bird w jedynym samochodzie Jaguara miał wyraźną przewagę dostępnej energii nad przeciwnikami. Był on w stanie wyprzedzić Nato i rozpoczął ataki na Dennisa, którego zwinna jazda obronna utrzymywała Jaguara za plecami.
Nato odzyskał drugie miejsce, gdy Bird aktywował swój pierwszy tryb ataku na jedno okrążenie aktywacją kierowcy Nissana, ale stracił czas podczas wyprzedzania Sebastiena Buemiego. Mimo większej ilości energii, Bird nie był w stanie wyprzedzić Nato, który zdobył pierwsze podium Nissana w erze samochodów Gen3 oraz pierwsze podium od prawie dwóch lat.
Dennis z kolei odniósł zwycięstwo z przewagą ponad trzech sekund. To jego pierwsza wygrana od inauguracyjnego sezon wyścigu w Meksyku, ale w międzyczasie siedem razy stawał na podium.
Obaj kierowcy Maserati – Edoardo Mortara i Maximilian Günther – zajęli odpowiednio czwarte i szóste miejsce, a na mecie przedzielił ich Buemi.
Wehrlein po słabych kwalifikacjach awansował z 15. na siódme miejsce, jednak ma jedynie matematyczną szansę na zdobycie mistrzostwa.
Do końca sezonu została jedna runda. Formuła E uda się do Londynu w dniach 28-30 lipca, gdzie rozstrzygnie się kwestia tytułu mistrza świata.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | 24 okr. | |||
2 | 17 | Norman Nato | Nissan Formula E Team | + 3,105 | |||
3 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | + 3,633 | |||
4 | 48 | Edoardo Mortara | Maserati MSG Racing | + 4,357 | |||
5 | 16 | Sébastien Buemi | Envision Racing | + 5,004 | |||
6 | 7 | Maximilian Günther | Maserati MSG Racing | + 5,403 | |||
7 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 11,586 | |||
8 | 1 | Stoffel Vandoorne | DS Penske | + 11,951 | |||
9 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Racing | + 12,563 | |||
10 | 51 | Nico Müller | ABT CUPRA Formula E Team | + 13,313 | |||
11 | 5 | Jake Hughes | NEOM McLaren Formula E Team | + 14,507 | |||
12 | 13 | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 18,034 | |||
13 | 58 | René Rast | NEOM McLaren Formula E Team | + 21,029 | |||
14 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | + 28,475 | |||
15 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Penske | + 1:26,623 | |||
16 | 23 | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E Team | + 1 okr. | |||
NSK | 36 | André Lotterer | Avalanche Andretti Formula E | ||||
NSK | 3 | Sérgio Sette Câmara | NIO 333 Racing | ||||
NSK | 4 | Robin Frijns | ABT CUPRA Formula E Team | ||||
NSK | 8 | Roberto Merhi | Mahindra Racing | ||||
NSK | 11 | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | ||||
NSK | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.