Nick Cassidy odniósł swoje czwarte zwycięstwo w sezonie 2022/2023 Mistrzostw Świata Formuły E. Nowozelandczyk pokonał w finałowym wyścigu w Londynie Mitcha Evansa, zapewniając sobie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz mistrzostwo dla swojego zespołu Envision Racing.
Z powodu intensywnych opadów deszczu, wyścig rozpoczął się z opóźnieniem, za samochodem bezpieczeństwa. Gdy zawodnicy w końcu przystąpili do rywalizacji, Cassidy prowadził całą stawkę przed Evansem, Normanem Nato i Jakiem Dennisem.
Kilku kierowców od razu aktywowało tryb ataku – byli to m.in. Stoffel Vandoorne i Sam Bird, który stracił piąte miejsce na rzecz Sebastiena Buemiego. Na kolejnym okrążeniu tryb ataku aktywował Evans, który utrzymał drugie miejsce za Cassidym. Za nim, Norman Nato stracił trzecią pozycję na rzecz Dennisa. Cassidy i Dennis zjechali aktywować tryb ataku na trzecim wyścigowym okrążeniu i utrzymali swoje pozycje. Vandoorne jako pierwszy wykorzystał cały limit ośmiu minut jazdy z dodatkową mocą, lecz bardzo szybko prawie cała stawka zrobiła to samo.
Poza zmianami pozycji związanymi z aktywacją trybu ataku, czołowa dziesiątka pozostawała w niezmienionej kolejności, a jedyny prawdziwy manewr wyprzedzania wykonał Dan Ticktum, który na piątym okrążeniu wyścigowym wykorzystał poślizg Edoardo Mortary, aby zaatakować go w 9. zakręcie. Mortara wkrótce wypadł z punktowanej dziesiątki, gdy przy aktywacji trybu ataku stracił lokatę na rzecz Pascala Wehrleina.
Prowadzący Cassidy świetnie odnajdował się w deszczowych warunkach i po 10 okrążeniach miał ponad 2,5 sekundy przewagi nad drugim Evansem. Dwójka kierowców korzystających z układu napędowego Jaguara odjechała na ponad 7 sekund od trzeciego Dennisa.
W miarę przesychania toru, Cassidy i Evans zaczęli wymieniać się najszybszymi czasami okrążeń. Ich zespołowi koledzy walczyli z kolei o szóste miejsce – na 17. wyścigowym okrążeniu Buemi wyprzedził Birda w pierwszym zakręcie, wykorzystując jego błąd na wyjściu na prostą startową.
Evans zaczął zmniejszać stratę do Cassidy’ego i na 10 okrążeń do mety tracił do lidera już niecałe dwie sekundy. Kierowca Envision podkręcił jednak tempo w końcowej fazie rywalizacji i przekroczył linię mety z przewagą 4,934 sekundy. Najszybszym kierowcą w końcówce był Dennis, który jednak zaczął rozpędzać się zbyt późno i stracił na mecie ponad 16 sekund do zwycięzcy.
Samotny wyścig na czwartej pozycji spędził Norman Nato, finiszując przed Stoffelem Vandoornem, Sébastienem Buemim i Samem Birdem. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Nico Müller, Dan Ticktum i Pascal Wehrlein.
Wyniki E-Prix Londynu 2023 (wyścig 2)
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | 38 okr. | |||
2 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | + 4,934 | |||
3 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | + 16,295 | |||
4 | 17 | Norman Nato | Nissan Formula E Team | + 24,819 | |||
5 | 1 | Stoffel Vandoorne | DS Penske | + 26,290 | |||
6 | 16 | Sébastien Buemi | Envision Racing | + 27,406 | |||
7 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | + 29,376 | |||
8 | 51 | Nico Müller | ABT CUPRA Formula E Team | + 30,304 | |||
9 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Racing | + 30,832 | |||
10 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 35,558 | |||
11 | 48 | Edoardo Mortara | Maserati MSG Racing | + 36,615 | |||
12 | 58 | René Rast | NEOM McLaren Formula E Team | + 38,160 | |||
13 | 3 | Sérgio Sette Câmara | NIO 333 Racing | + 40,295 | |||
14 | 7 | Maximilian Günther | Maserati MSG Racing | + 51,140 | |||
15 | 23 | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E Team | + 51,918 | |||
16 | 13 | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche Formula E Team | + 53,336 | |||
17 | 4 | Robin Frijns | ABT CUPRA Formula E Team | + 56,608 | |||
18 | 11 | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | + 58,064 | |||
19 | 5 | Jake Hughes | NEOM McLaren Formula E Team | + 59,956 | |||
20 | 8 | Roberto Merhi | Mahindra Racing | + 1:02,506 | |||
21 | 36 | André Lotterer | Avalanche Andretti Formula E | + 1:02,890 | |||
22 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Penske | + 1 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.