Di Grassi wygrywa i wraca na prowadzenie w Formule E

Lucas di Grassi odniósł przekonywujące zwycięstwo w wyścigu Formuły E w Meksyku, dające mu powrót na prowadzenie klasyfikacji generalnej przed Sébastienem Buemim, który zajął trzecie miejsce, za zdobywcą pole position Jerome d’Ambrosio.

Po znakomitym występie w kwalifikacjach, z pole position wystartował Jerome d’Ambrosio. Kierowca Dragon Racing utrzymał za sobą na starcie Nicolasa Prosta oraz dwójkę ekipy Abt Shaeffler – Lucasa di Grassiego i Daniela Abta.

Abt miał za sobą lidera klasyfikacji generalnej Sébastiena Buemiego i bronił pleców swojego zespołowego kolegi przez pierwsze okrążenia, dopóki nie popełnił błędu na trzecim kółku, co wykorzystał Szwajcar do objechania Niemca po zewnętrznej w pierwszym zakręcie kolejnego okrążenia. Di Grassi z kolei próbował ataku na Prosta, co zakończyło się dwukrotnym wypadnięciem z toru. Brazylijczykowi udało się nie stracić pozycji i wkrótce znów wywierał presję na Proście, co pozwalało prowadzącemu d’Ambrosio na utrzymanie około sekundowej przewagi.

Wydawało się, że taka sytuacja utrzyma się do zjazdów do boksów, lecz na 22. okrążeniu di Grassi przypuścił odważny atak w trzecim zakręcie, wyprzedzając Prosta tuż przed pit-stopami, na które niemal cała stawka zjechała na tym samym okrążeniu.

Jedynymi kierowcami, którzy pozostali na torze, była dwójka zawodników NEXTEV TCR – Oliver Turvey i Nelson Piquet Jr, na chwilę zajmując pierwsze dwie pozycje. Kiedy jednak zjechali oni do boksów, na czele stawki znów pojawił się d’Ambrosio, lecz zaledwie na chwilę – na początku 24. okrążenia di Grassi wykorzystał dodatkową moc z „Fan Boost” do zaatakowania Belga na dojeździe do pierwszego zakrętu. Udało mu się to, ledwo mieszcząc się w torze.

Na kolejnym okrążeniu jego manewr próbował powtórzyć Buemi (wypuszczony przez swój zespół przed Prostem), lecz d’Ambrosio w ostatniej chwili zablokował miejsce po wewnętrznej, wytrącając tym Szwajcara z równowagi. Ta dwójka jechała blisko siebie, aż Buemi próbował przypuścić atak na początku 29. okrążenia. Szwajcar w ostatniej chwili chciał jednak wycofać się ze swojej decyzji, co zakończyło się uderzeniem w tył d’Ambrosio, z czego jednak obaj wyszli bez większych konsekwencji.

Za Buemim utrzymywał się Nicolas Prost, lecz jadący za nimi Daniel Abt zdążył w przeciągu 10 okrążeń stracić 2 sekundy do Francuza. Jego zespołowy kolega di Grassi zyskiwał z kolei przewagę na czele stawki w jeszcze szybszym tempie, na 10 okrążeń przed metą mając 3,5-sekundową różnicę nad zdobywcą pole position.

Walka o drugie miejsce jeszcze bardziej zaostrzyła się na 35 okrążeniu. Buemi zaatakował od zewnętrznej w pierwszym zakręcie, lecz ściął w ten sposób tor i zdecydował się przepuścić Belga i nie narażać się na karę. Szwajcar zrobił to jednak w sposób mający umożliwić wyprzedzenie Belga swojemu zespołowego koledze Prostowi, doprowadzając do chaosu na torze, który ostatecznie zakończył się powrotem wszystkich na swoje pozycje.

Wyprzedzenie d’Ambrosio nic by jednak nie dało Prostowi, bowiem na pięć okrążeń przed metą otrzymał on karę przejazdu przez boksy za niebezpieczny wyjazd z boksów. Pozwoliło to wyjść na czwarte miejsce Abtowi, lecz uderzył on w bandę na przedostatnim okrążeniu i spadł pod koniec pierwszej dziesiątki.

Lucas di Grassi z kolei od momentu wyjścia na prowadzenie jechał po pewne drugie zwycięstwo w sezonie, dające mu prowadzenie w klasyfikacji generalnej, 6 punktów przed Sébastienem Buemim. Drugi na mecie Jérôme d'Ambrosio wywalczył swój najlepszy wynik w tym sezonie. Czwarte miejsce zajął jego zespołowy kolega Loïc Duval, przed wracającym na tor po karze Prostem, najlepszym z kierowców ubiegłorocznego samochodu Robinem Frijnsem, zwycięzcą poprzedniego wyścigu Samem Birdem, Danielem Abtem, Nickiem Heidfeldem i Stéphanem Sarrazinem, który uzupełnił punktowaną dziesiątkę.

Na kolejny wyścig, Formuła E wróci na prawdziwy tor uliczny, jaki będą stanowić ulice Long Beach, goszcząc stawkę elektrycznych wyścigów za trzy tygodnie.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 11 Lucas di Grassi ABT Schaeffler Audi Sport 43 okr.
2 7 Jérôme d'Ambrosio Dragon Racing + 5,416
3 8 Sébastien Buemi Renault e.Dams + 5,522
4 6 Loïc Duval Dragon Racing + 16,774
5 9 Nicolas Prost Renault e.Dams + 30,953
6 27 Robin Frijns Andretti Formula E Team + 33,893
7 2 Sam Bird DS Virgin Racing Formula E Team + 34,344
8 66 Daniel Abt ABT Schaeffler Audi Sport + 35,467
9 23 Nick Heidfeld Mahindra Racing Formula E Team + 41,789
10 4 Stéphane Sarrazin Venturi Formula E Team + 42,707
11 21 Bruno Senna Mahindra Racing Formula E Team + 43,019
12 88 Oliver Turvey NEXTEV TCR Formula E Team + 44,014
13 12 Mike Conway Venturi Formula E Team + 44,206
14 1 Nelson Piquet Jr NEXTEV TCR Formula E Team + 47,767
15 28 Simona de Silverstro Andretti Formula E Team + 49,387
16 77 Salvador Durán Team Aguri + 1:08,498
17 25 Jean-Éric Vergne DS Virgin Racing Formula E Team + 1 okr.
NSK 55 António Félix da Costa Team Aguri  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze