Występujący gościnnie w wirtualnej serii IndyCar Lando Norris odniósł zwycięstwo w trzymającym do samego końca w napięciu wyścigu na replice toru Circuit of the Americas. Reprezentant McLarena odrobił straty po popełnionym błędzie i przyjechał na metę niecałe półtorej sekundy przed swoim zespołowym kolegą Patricio O’Wardem.
Norris zdominował kwalifikacje i wystartował z pole position przed Willem Powerem i Felixem Rosenqvistem. Brytyjczyk wystartował bardzo wcześnie i zostawił swoich rywali w tyle, natomiast za nimi O’Ward wyprzedził Scotta McLaughlina w walce o czwartą lokatę. Pechowo wyścig rozpoczął inny kierowca McLarena Oliver Askew, który obrócił się w pierwszym zakręcie, natomiast zwycięzca z Watkins Glen Sage Karam musiał zjechać na przymusowy serwis, z powodu problemów technicznych ze swoim wirtualnym samochodem.
Lider wyścigu szybko zaczął oddalać się od drugiego Powera, który w związku z tym przyjął alternatywną strategię i próbował przejechać wyścig na jednym tankowaniu. Na taki sam ruch zdecydował się również Rosenqvist, który został wyprzedzony przez O’Warda. Zwycięzca z Barber Scott McLaughlin tymczasem tracił dystans do rywali, wyprzedzony Alexa Palou. Nie najlepiej radził sobie również triumfator dwóch ostatnich rund Simon Pagenaud, który po nieudanych kwalifikacjach nie mógł przebić się do pierwszej dziesiątki.
Jedyna neutralizacja wyścigu była zaplanowana i pojawiła się na 12. okrążeniu wyścigu. Power, Rosenqvist, Rinus VeeKay, Santino Ferrucci i Scott Dixon pozostali na torze, z kolei Norris pojawił się w alei serwisowej tuż przed pojawieniem się żółtych flag i spadł na szóstą lokatę. Natychmiast po wznowieniu rywalizacji wyprzedził jednak Dixona w pierwszym zakręcie, a do końca okrążenia znalazł się także przed Ferruccim na czwartej pozycji.
Wtedy jednak Brytyjczyk popełnił bardzo kosztowny błąd i obrócił się na wyjściu z ostatniego zakrętu, co kosztowało go utratę około 10 sekund względem liderów i spadek w głąb stawki. Reprezentant McLarena uniknął jednak uszkodzenia swojego samochodu i szybko zaczął odrabiać straty, w oczekiwaniu na zjazdy do boksów rywali.
Na 17. okrążeniu do boksów zjechał prowadzący Power. Po powrocie na tor na zimnych oponach Australijczyk sam jednak obrócił się i został wyprzedzony m.in. przez Norrisa. Po tym incydencie na prowadzenie wyszedł O’Ward, za którym znajdował się Palou – Hiszpan wkrótce jednak również wpadł w poślizg i oddał miejsce w pierwszej piątce.
Norris tymczasem odrabiał straty i na 20 okrążeniu wyprzedził Marcusa Ericssona, a już okrążenie później objechał w walce o drugą lokatę McLaughlina, który następnie zjechał do boksów. Brytyjczyk zdecydował się na ten sam ruch na 23 okrążeniu, a po swoim powrocie na tor miał przed sobą jedynie pozostających na torze O’Warda, Palou oraz Rosenqvista.
O’Ward zjechał na drugie tankowanie sześć okrążeń przed metą i znalazł się za tą grupą, a gdy okrążenie później to samo zrobił Palou, na prowadzeniu znalazł się Rosenqvist. Szwed miał kilkusekundową przewagę nad Norrisem, która jednak szybko topniała. Kierowca Chip Ganassi Racing ze wszystkich sił próbował poprawić swoje czasy okrążeń, co skończyło się uderzeniem w krawężnik, po którym się obrócił. Samochód Rosenqvista stanął w poprzek toru, przez co Norris musiał prawie zatrzymać się w celu jego ominięcia, dzięki czemu do walki o zwycięstwo powrócił O’Ward.
Meksykanin na cztery okrążenia przed końcem objechał Rosenqvista, a następnie rzucił się w pościg za liderem wyścigu. O’Ward miał przewagę w postaci trzech dodatkowych użyć systemu push-to-pass i w pewnym momencie zredukował swoją stratę do nieco ponad jednej sekundy, lecz zabrakło mu czasu na to, by dogonić Norrisa.
Pomimo popełnionego wcześniej błędu, Norris odniósł zwycięstwo w rywalizacji na dystansie 32 okrążeń. O’Ward wpadł na metę tuż za nim, zapewniając McLarenowi SP dublet, natomiast na trzecim miejscu dotoczył się Rosenqvist. Po ominięciu obracającego się samochodu Powera, Scott McLauglin uratował czwarte miejsce, przed Ferruccim i Powerem. Siódmy był Rinus VeeKay, a czołową dziesiątkę uzupełnili Marcus Ericsson, Palou i Josef Newgarden.
Do końca zaplanowanej na sześć tygodni wirtualnej serii IndyCar pozostał jeszcze tylko jeden wyścig, na torze Indianapolis Motor Speedway.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 04 | Lando Norris | Arrow McLaren SP | 32 okr. | ||
2 | 5 | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | + 1,444 | ||
3 | 10 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | + 8,352 | ||
4 | 2 | Scott McLaughlin | Team Penske | + 13,188 | ||
5 | 18 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 20,771 | ||
6 | 12 | Will Power | Team Penske | + 24,617 | ||
7 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | + 26,676 | ||
8 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 27,739 | ||
9 | 55 | Álex Palou | Dale Coyne Racing w/ Team Goh | + 28,207 | ||
10 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 30,835 | ||
11 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 32,304 | ||
12 | 31 | Felipe Nasr | Carlin | + 45,561 | ||
13 | 88 | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner Autosport | + 56,369 | ||
14 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 58,320 | ||
15 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 1:05,303 | ||
16 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | + 1:06,303 | ||
17 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1:06,457 | ||
18 | 41 | Dalton Kellett | AJ Foyt Enterprises | + 1:07,110 | ||
19 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 1:16,678 | ||
20 | 98 | Chaz Mostert | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | + 1:17,069 | ||
21 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 1:17,544 | ||
22 | 50 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 1:20,765 | ||
23 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Enterprises | + 1:27,271 | ||
24 | 4 | Sébastien Bourdais | AJ Foyt Enterprises | + 1:26,430 | ||
25 | 45 | Spencer Pigot | Citrone/Buhl Autosport w/ RLL | + 1:41,077 | ||
26 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1:48,248 | ||
27 | 11 | Kyle Kaiser | Juncos Racing | + 1 okr. | ||
28 | 7 | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | + 1 okr. | ||
29 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 2 okr. | ||
30 | 15 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 2 okr. | ||
31 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 2 okr. | ||
32 | 6 | Robert Wickens | Arrow McLaren SP | + 2 okr. | ||
33 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 3 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.