Rahal wygrywa kwalifikacje w Portland

Po raz drugi w tym sezonie Graham Rahal okazuje się najlepszy w kwalifikacjach do wyścigu serii IndyCar. Swój czas wykręcił na twardej mieszance, ogrywając resztę kierowców. Swój bolid rozbił Josef Newgarden, a świetnie spisał się Callum Ilott.

Portland International Raceway to krótki klasyczny tor, liczący nieco ponad trzy kilometry. Kierowcy osiągają czasy poniżej jednej minuty, a sam obiekt nie pozwala na szerokie wyjazdy, gdyż zaraz obok linii wyścigowej znajduje się trawa. Swój debiut w serii IndyCar zaliczy Jüri Vips w Rahal Letterman Lanigan, a do kokpitu Meyer Shank Racing #60 powróci Tom Blomqvist, przygotowujący się do jazdy na pełny etat w przyszłym sezonie. Od powrotu serii na tor w Portland w 2018 roku za każdym razem pole position zdobywał inny kierowca, a w dwóch ostatnich edycjach start z pierwszego miejsca zamieniał się na późniejsze zwycięstwo w wyścigu.

Przed kwalifikacjami odbyły się dwa treningi. W piątkowy wieczór najlepszy był Christian Lundgaard, który zapowiadał walkę o zwycięstwo w wyścigu. Drugi był Kyle Kirkwood, a podium zamknął Alex Palou. Vips swoją debiutancką serię zakończył na piętnastym miejscu. Sobotnia sesja przebiegała pod dyktando ekipy Penske. Pierwszy skończył Scott McLaughlin, a drugi z niewielką stratą był Newgarden. Na podium znalazł się również, walczący cały czas o tytuł mistrzowski, Scott Dixon.

Pierwsza grupa, zawierająca kierowców z parzystych miejsc z drugiego treningu, zakończyła się bez większych niespodzianek. Pierwsze miejsce zajął Felix Rosenqvist, który wykorzystał poprawiające się warunki w końcówce sesji. Drugi był Colton Herta, a trzeci Newgarden. Awansowali jeszcze Rahal, Will Power i Ilott. Lundgaard, zapowiadający walkę o zwycięstwo, skończył dopiero na dziewiątym miejscu, a Romain Grosjean, oficjalnie rozstający się z ekipą Andretti, był oczko wyżej. W drugiej grupie, teoretycznie mocniejszej, najlepszy był Palou przed McLaughlinem i Pato O’Wardem. W następnym segmencie kwalifikacji znaleźli się jeszcze Dixon, Alexander Rossi oraz Marcus Ericsson.

W trakcie pierwszej serii przejazdów w drugiej części kwalifikacji jeszcze na twardej mieszance swój bolid rozbił Newgarden. Amerykanin zbyt szeroko wyjechał w ostatnim zakręcie i nie zdołał wyhamować przed barierą z opon. Zgodnie z regulaminem IndyCar dwa najszybsze czasy Newgardena zostały usunięte, co oznacza start z dwunastego miejsca do niedzielnego wyścigu. Nie jest to dobra końcówka sezonu dwukrotnego mistrza serii. Najszybszy był McLaughlin przed Hertą i O’Wardem. Szansę o powalczenie o pole position dostali również Dixon, Palou oraz Rahal, który rzutem na taśmę wyprzedził Powera. Świetnie w kwalifikacjach spisał się Ilott, zajmując ósme miejsce. Brytyjczyk jest przymierzany do McLarena w miejsce Rosenqvista lub jako czwarty bolid, wystawiany we współpracy z jego obecnym zespołem.

W ostatnim segmencie czasówki najszybszy po pierwszych przejazdach nieco sensacyjnie był Rahal. Amerykanin wykręcił czas o ponad trzy dziesiąte sekundy szybszy od Palou i 0,6 sekundy od O’Warda. Czekały nas jednak jeszcze przejazdy na miękkiej mieszance. Rahal nie zdecydował się na zjazd do swoich mechaników i podjął jeszcze jedną próbę na twardych oponach, co oznaczało, że nie starczy już czasu na zmianę ogumienia. Na drugie miejsce wskoczył Herta, ale to cały czas była strata ponad dwóch dziesiątych do lidera. Następnie przeskoczył go McLaughlin, któremu również nie udało się pobić czasu Rahala. Ani Herta, który zdołał rozpocząć jeszcze jedno pomiarowe okrążenie, ani O’Ward, którzy jako jedyni pozostali na szybkich kółkach, nie zdołali się poprawić, a więc stało się jasne, że Graham Rahal po raz drugi w tym sezonie i szósty w karierze, wystartuje do wyścigu z pole position. Twarda mieszanka okazała się szybszą od miękkiej, co nie jest częstym widokiem. Podium kwalifikacji uzupełnili wspomniani McLaughlin i Herta. Dixon okazał się szybszy od Palou, a stawkę Q3 zamknął O’Ward.

Takie ustawienie stawki do niedzielnego wyścigu gwarantuje nam emocje. Dwóch pretendentów do tytułu mistrzowskiego ustawi się obok siebie, a Rahal, podobnie jak w Indianapolis, nie będzie chciał tanio sprzedać skóry. Nikogo nie można skreślać w walce o końcowy triumf. Początek transmisji wyścigu na dystansie 110 okrążeń o godzinie 21:00.

PNrKierowcaZespół Q1Q2Q3
115
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing58,16158,32458,319
23
Scott McLaughlin
Team Penske58,05258,07758,352
326
Colton Herta
Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian58,08458,23358,457
49
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing58,37058,26558,580
510
Álex Palou
Chip Ganassi Racing57,96558,32358,649
65
Patricio O'Ward
Arrow McLaren58,10258,25758,673
712
Will Power
Team Penske58,19158,377
877
Callum Ilott
Juncos Hollinger Racing58,30758,497
97
Alexander Rossi
Arrow McLaren58,46358,502
108
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing58,59558,547
116
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren57,89659,305
122
Josef Newgarden
Team Penske58,089
1321
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing58,324
1411
Marcus Armstrong
DChip Ganassi Racing58,665
1528
Romain Grosjean
Andretti Autosport58,352
1627
Kyle Kirkwood
Andretti Autosport58,683
1745
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan Racing58,367
1830
Jüri Vips
DRahal Letterman Lanigan Racing58,745
1978
Agustín Canapino
DJuncos Hollinger Racing58,775
2029
Devlin DeFrancesco
Andretti Steinbrenner Autosport58,674
216
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing58,800
2214
Santino Ferrucci
AJ Foyt Racing59,063
2318
David Malukas
Dale Coyne Racing with HMD58,901
2451
Sting Ray Robb
DDale Coyne Racing with RWR59,264
2520
Ryan Hunter-Reay
Ed Carpenter Racing58,652
2655
Benjamin Pedersen
DAJ Foyt Enterprises59,217
2760
Tom Blomqvist
DMeyer Shank Racing59,436

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze