Power wygrywa po dwóch latach przerwy

Will Power odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w IndyCar od czasu zdobycia swojego drugiego tytułu mistrzowskiego w 2022 roku. Australijczyk wygrał na torze Road America, gdzie całe podium zajęli kierowcy Team Penske.

Power zakwalifikował się do niedzielnego wyścigu na piątej pozycji, lecz nie było to poważną przeszkodą, bowiem pierwsza trójka kwalifikacji zderzyła się już w pierwszym zakręcie. Startujący z trzeciego pola Marcus Armstrong uderzył w swojego zespołowego kolegę i zdobywcę pole position Linusa Lundqvista, a razem z nimi obrócił się Colton Herta.

Na prowadzenie wyszedł dzięki temu Kyle Kirkwood, a Power po zachowawczym starcie pozostawał na szóstej pozycji. Po kolizji w pierwszym zakręcie na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a gdy wyścig został wznowiony, na prowadzenie od razu wskoczył Scott McLaughlin. Do przodu przesunął się także jego zespołowy kolega z Team Penske Josef Newgarden, wyprzedzając Scotta Dixona w walce o czwartą pozycję.

Nie trzeba było długo czekać na kolejną neutralizację. Kierowcy nie przejechali nawet okrążenia zanim znów wywieszono żółte flagi – ponownie z powodu Herty i Lundqvista. Zderzyli się oni, przez co Herta wypadł poza tor, a ponadto leżały na nim fragmenty samochodu kierowcy Andretti Global.

Po wznowieniu wyścigu Newgarden zaatakował trzeciego Alexandra Rossiego, który następnie znalazł się pod presją również ze strony Dixona. Zanim walka jednak na dobre rozgorzała, wyścig ponownie został zneutralizowany, po tym jak w bandę uderzył Kyffin Simpson, uderzony przez Christiana Rasmussena.

Kolejny restart nastąpił na 10. okrążeniu. Rossi i Dixon szybko wznowili swoją walkę, co wykorzystał Power, wyprzedzając 6-krotnego mistrza serii. Na dalsze przetasowania trzeba było poczekać do pierwszych zjazdów do boksów na 17. okrążeniu. Newgarden, Power i Dixon pozostali na torze okrążenie dłużej, dzięki czemu przeskoczyli przed Kirkwooda – niewiele brakowało, aby Newgarden objął prowadzenie, jednak przegrał w pierwszym zakręcie pojedynek z McLaughlinem.

Dixon wkrótce wypadł jednak z grupy walczącej o zwycięstwo, gdy musiał wykonać nieplanowany pit-stop po zaledwie sześciu okrążeniach z powodu złuszczającej się opony.

Na kolejne tankowanie McLaughlin znów zjechał okrążenie wcześniej od swoich zespołowych kolegów. Choć Newgarden i Power wyjechali z alei serwisowej przed nim, Nowozelandczyk szybko wyprzedził ich z powrotem, wykorzystując rozgrzane miękkie opony.

Newgarden na twardej mieszance nie dawał jednak za wygraną i dogonił swojego zespołowego kolegę, a następnie wyprzedził w pierwszym zakręcie, obejmując prowadzenie na 20 okrążeń do mety.

McLaughlin przyspieszył swój ostatni pit-stop, pozbywając się miękkich opon już na 42. okrążeniu. Newgarden utknął za wolniejszym samochodem i zjechał do boksów już na kolejnym kółku, co pozwoliło Powerowi zyskać czas na swoim komplecie miękkich opon.

Dwukrotny mistrz IndyCar doskonale wykorzystał sytuację i gdy sam zjechał na swój ostatni pit-stop okrążenie później, wyjechał z boksów z dwusekundową przewagą nad Newgardenem. Do końca wyścigu Australijczyk odjechał na prawie cztery sekundy, odnosząc zdecydowane zwycięstwo.

Był to pierwszy triumf Powera od Detroit 2022. Newgarden i McLaughlin uzupełnili podium – tym samym Team Penske zmonopolizowało pierwszą trójkę po raz pierwszy od wyścigu w Sonomie w 2017 roku.

Dzięki wygranej, Power objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej nad czwartym na mecie Álexem Palou. Za aktualnym mistrzem finiszował Kirkwood, a szósty był przebijający się z końca stawki Colton Herta. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Romain Grosjean, Patricio O’Ward, Marcus Ericsson i Graham Rahal.

Seria IndyCar ma teraz tydzień przerwy od ścigania, po czym uda się na tor Laguna Seca. Będzie to ostatnia runda przed wprowadzeniem hybrydowych układów napędowych.

PNrKierowcaZespół Rezultat
112
Will Power
Team Penske55 okr.
22
Josef Newgarden
Team Penske+ 3,260
33
Scott McLaughlin
Team Penske+ 8,014
410
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 16,711
527
Kyle Kirkwood
Andretti Global+ 24,866
626
Colton Herta
Andretti Global with Curb-Agajanian+ 28,378
777
Romain Grosjean
Juncos Hollinger Racing+ 29,271
85
Patricio O'Ward
Arrow McLaren+ 30,310
928
Marcus Ericsson
Andretti Global+ 35,626
1015
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 42,839
1145
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 46,444
128
Linus Lundqvist
DChip Ganassi Racing+ 46,810
136
Théo Pourchaire
DArrow McLaren+ 54,528
1460
Felix Rosenqvist
Meyer Shank Racing+ 59,241
1514
Santino Ferrucci
AJ Foyt Racing+ 1:03,733
1630
Pietro Fittipaldi
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 1:04,716
1741
Sting Ray Robb
AJ Foyt Racing+ 1:08,438
187
Alexander Rossi
Arrow McLaren+ 1:15,042
1966
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing+ 1:15,691
2020
Christian Rasmussen
DEd Carpenter Racing+ 1:19,070
219
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 1:24,475
2251
Luca Ghiotto
DDale Coyne Racing with RWR+ 1:40,161
2378
Nolan Siegel
DJuncos Hollinger Racing+ 1 okr.
2421
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 2 okr.
2518
Jack Harvey
Dale Coyne Racing+ 4 okr.
2611
Marcus Armstrong
Chip Ganassi Racing+ 20 okr.
274
Kyffin Simpson
DChip Ganassi Racing+ 50 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze