IndyCar przejęło organizację Grand Prix of Long Beach

Penske Entertainment, zarządzające serią IndyCar, ogłosiło przejęcie Grand Prix Association of Long Beach, LLC, od Geralda R. Forsythe’a. Firma ta organizuje najstarszy wyścig uliczny w Ameryce Północnej – Grand Prix of Long Beach. 

Celem przejęcia jest zwiększenie inwestycji w to prestiżowe wydarzenie, aby wzmocnić jego rangę i atmosferę motorsportu w południowej części Kalifornii. W wyniku tej umowy, uliczny tor w Long Beach pozostanie w rękach IndyCar, co oznacza, że inne serie, takie jak Formuła 1 czy NASCAR nie zagoszczą tu w najbliższej przyszłości. 

„Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy zostać nowymi opiekunami tego cenionego i ikonicznego wydarzenia, to najbardziej historyczny i prestiżowy wyścig uliczny w Ameryce Północnej, cieszymy się, że będziemy mogli współpracować z Jimem Michaelianem oraz jego wspaniałym zespołem w Long Beach, aby zapewnić dalszy sukces i rozwój tego wydarzenia w długim okresie. Ten wyścig oraz jego lojalni fani są niezwykle ważni dla całej społeczności serii, a my czekamy z niecierpliwością na wyjątkową 50. rocznicę tego wydarzenia, która odbędzie się w kwietniu” – powiedział Roger Penske. 

„Przygotowując się do świętowania naprawdę wyjątkowego kamienia milowego, 50. rocznicy tego niesamowitego wydarzenia, cieszymy się, że możemy podzielić się tak ekscytującymi i ważnymi wiadomościami na temat jego przyszłości, Roger i Penske Entertainment rozumieją specjalną historię i unikalne cechy, które stanowią naszą mocną podstawę, i będą idealnymi partnerami, gdy będziemy kontynuować dostarczanie wyjątkowego weekendu wyścigowego naszym fanom. Chciałbym także wyrazić uznanie dla znaczącego wkładu, jaki poprzedni właściciele, Jerry Forsythe i zmarły Kevin Kalkhoven, wnieśli w sukces naszego wydarzenia przez ostatnie 19 lat” – powiedział Jim Michaelian, prezes i CEO Grand Prix of Long Beach. 

Grand Prix of Long Beach to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu IndyCar. Penske Entertainment planuje inwestycje w poprawę doświadczeń dla fanów, sponsorów i gości biznesowych, współpracując z organizatorami.  

„To ważny weekend wyścigowy, nie tylko w naszym kalendarzu, ale i na całej scenie motorsportowej, jesteśmy zaangażowani w zachowanie kluczowych cech, które sprawiają, że jest to wydarzenie najwyższej klasy, jednocześnie pracując nad ekscytującymi i śmiałymi inicjatywami, które sprawią, że jego przyszłość będzie jeszcze jaśniejsza” – powiedział prezes i CEO Penske Entertainment, Mark Miles. 

Weekend wyścigowy przyciąga 190 000 widzów. Poza tym wspiera gospodarkę lokalną i przeznacza ponad 4,2 miliona dolarów na pomoc potrzebującym.  

„Grand Prix to niezwykle ważna i dynamiczna wartość dla naszej społeczności oraz coroczne wydarzenie, które napędza handel, przyciąga turystów i wzmacnia kulturalne powiązania w naszym mieście, Penske Entertainment będzie zaangażowanym i pełnym energii partnerem na przyszłość, który dąży do zachowania i wzmocnienia bogatej historii oraz silnego dziedzictwa tego wydarzenia. Czekamy na świetną współpracę, która przyniesie korzyści wszystkim, którzy nazywają Long Beach swoim domem” – powiedział burmistrz Long Beach, Rex Richardson. 

To ogłoszenie jest kolejnym krokiem wykonanym przez Penske Entertainment w celu rozwoju serii IndyCar. We wrześniu wprowadzono system czarterowy, a w październiku ogłoszono powstanie nowej rundy – Grand Prix of Arlington, która będzie rozgrywana na przedmieściach Dallas.

Źródło: indycar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze