Dominacja Ducati podczas trzeciego dnia testów MotoGP w Malezji

Na torze Sepang odbyły się trzydniowe przedsezonowe testy klasy królewskiej, podczas których zawodnicy testowali swoje możliwości maszyn przygotowanych przez ich zespoły. Najlepsze tempo prezentowali zawodnicy Ducati, szczególnie dnia trzeciego zajmując siedem miejsc w topowej dziesiątce.

Na początku, jak i później na końcu sesji, pojawił się deszcz, który delikatnie zakłócił pracę zawodników; jednak byli oni w stanie mocno poprawić tempo w porównaniu z piątkiem oraz sobotą, wykręcając szybsze okrążenia wokół malezyjskiego toru.

Francesco Bagnaia i Enea Bastianini sprawdzali elementy aerodynamiczne, a na koniec zawodnicy stwierdzili, że swój potencjał wykorzystali zaledwie na około 70%. Bagnaia dodatkowo powiedział, jak przywołał potem Davide Tardozzi, że motocykl jest mocny ale ma jeszcze jedną słabość w porównaniu do zeszłorocznej maszyny.

Bardzo zadowolony z kroku do przodu jaki zrobili w sprawie motocykla był Jorge Martín, choć jego zespołowy partner, Johann Zarco, testujące inni element dzień zakończył na pozycji szesnastej.

Najszybszy tego dnia był jednak inny zawodnik poruszający się na maszynie Ducati – Luca Marini. Dodatkowo, wysoko uplasował się także inny zawodnik Mooney VR46 Racing, Marco Bezzecchi, który najlepszy był za to pierwszego dnia testów.

W dziesiątce, a dokładniej na pozycji dziewiątej, uplasował się Álex Márquez, który w tym sezonie przesiadł się z Hondy właśnie na maszynę włoskiej marki, pobijając tego dnia swojego utytułowanego brata, Marca Márqueza – był on dziesiąty.

Dobrze zaprezentowali się też Aleix Espargaró i Maverick Viñales na Aprilii, testując aerodynamikę. Oboje poprawili rezultaty z poprzednich dni, choć szybszy był Viñales, który dodatkowo wykręcił więcej okrążeń niż jego zespołowy partner, bo 56. Espargaró jak i Viñales znaleźli się w najlepszej dziesiątce.

RNF, teraz już jako team Aprilii, także zaprezentowało się mocno. Zeszłoroczny debiutant, Raul Fernández, trzeci dzień na Sepang ukończył na jedenastej pozycji. Czasu nie poprawił Miguel Oliveira, drugi zawodnik zespołu, którzy przyznał, że „oczekiwał więcej” ale nie mógł pojechać jednego, silnego okrążenia.

W boksie Marca Márqueza stały dziś trzy motocykle, nie cztery jak w poprzednich dniach, a jeden z nich był zasłonięty. Dwa, które testował dziś Hiszpan były maszynami rozwojowymi na 2023; na torze nie pojawił się jednak motocykl eksperymentalny, który był ciekawym tematem na padoku. Dobrze jeździł też Joan Mir, uczący się jeździć na Hondzie, za to słabo wyglądali zawodnicy LCR, Takaaki Nakagami i Álex Rins, znajdujący się w trzeciej i drugiej dziesiątce.

Problemy dalej miała Yamaha, która nie odnotowała wielkiego postępu, rozwijając rozwiązania widziane wcześniej w Walencji, jednak zespół przyznał, że Fabio Quartararo i Franco Morbidelli zdecydowali o tym, jaki silnik będzie najlepszy na sezon 2023. Francuz nie gryzł się jednak w język i ich tempo na nowych oponach określił jako „tragiczne”.

Na GasGasie Pol Espargaró uplasował się na pozycji trzynastej, a debiutant Augusto Fernandez sprawdzał nowe ramy maszyny Tech3 Racing. W KTM-ie za to, Brad Binder ponownie wyjechał na tor z elementem aerodynamicznym, który połamał wcześniej obudowę maszyny austriackiej marki. Jack Miller przyzwyczajał się za to jazdy w zespole, kręcąc wiele okrążeń na torze Sepang. Australijczyk zaliczył też upadek, jednak nic mu się nie stało.

Kolejne testy klasy królewskiej MotoGP odbędą się w dniach 11-12 marca na torze w Portimao.

Źródło: www.motogp.com

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
110
Luca Marini
Mooney VR46 Racing Team1:57,88954
21
Francesco Bagnaia
Ducati Lenovo Team+ 0,08043
312
Maverick Viñales
Aprilia Racing+ 0,14756
423
Enea Bastianini
Ducati Lenovo Team+ 0,26042
589
Jorge Martín
Prima Pramac Racing+ 0,31546
641
Aleix Espargaró
Aprilia Racing+ 0,41832
749
Fabio Di Giannantonio
Gresini Racing MotoGP+ 0,45550
872
Marco Bezzecchi
Mooney VR46 Racing Team+ 0,47461
973
Álex Márquez
Gresini Racing MotoGP+ 0,49649
1093
Marc Márquez
Repsol Honda Team+ 0,77755
1125
Raúl Fernández
RNF MotoGP Team+ 0,82147
1236
Joan Mir
Repsol Honda Team+ 0,89545
1344
Pol Espargaró
GASGAS Factory Racing Tech3+ 0,90837
1433
Brad Binder
Red Bull KTM Factory Racing+ 0,92352
155
Johann Zarco
Prima Pramac Racing+ 0,96350
1643
Jack Miller
Red Bull KTM Factory Racing+ 1,01254
1788
Miguel Oliveira
RNF MotoGP Team+ 1,03352
1842
Álex Rins
LCR Honda CASTROL+ 1,04355
1920
Fabio Quartararo
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 1,05463
2021
Franco Morbidelli
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 1,09744
2130
Takaaki Nakagami
LCR Honda IDEMITSU+ 1,64644
2237
Augusto Fernández
GASGAS Factory Racing Tech3+ 1,77146
2335
Cal Crutchlow
Yamaha Factory Racing+ 2,03440
246
Stefan Bradl
Honda Test Team+ 2,54643
2581
Katsuyuki Nakasuga
Yamaha Factory Racing+ 3,3500

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze