Robin Frijns odniósł trzecie w tym roku zwycięstwo dzięki wygranej w chaotycznym wyścigu serii DTM na skróconej wersji toru Nürburgring, który został neutralizowany przez trzy samochody bezpieczeństwa. Drugie miejsce zajął René Rast, a na najniższym stopniu podium stanął Marco Wittmann. Robert Kubica z powodu kary ukończył rywalizację na 13. pozycji.
Frijns zaliczył lepszy start i objął na prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Rast, który ruszał z pole position, musiał bronić się przed atakami ze strony Nico Müllera oraz Wittmanna, lecz udało mu się zachować drugą lokatę. Kiedy Frijns zbudował sobie sekundę przewagi, na torze pojawił się pierwszy samochód bezpieczeństwa, aby umożliwić zebranie odłamków z ostatniego zakrętu po kolizji między Loïc Duvalem oraz Timo Glockiem.
Rywalizacja została wznowiona już dwa okrążenia później, zaś Frijns pewnie utrzymał pozycję lidera, wciąż jadąc przed Rastem. Z kolei Müller najpierw został przyciśnięty między Wittmanna oraz Phillippa Enga, a następnie został uderzony przez Jamiego Greena, na skutek czego obrócił się i spadł na koniec stawki.
Na 16. okrążeniu wyścigu pojawił się drugi samochód bezpieczeństwa. Tym razem Duval zblokował opony na hamowaniu do piątego zakrętu i uderzył w bariery, jednak później był w stanie powrócić do wyścigu. Tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa, sporo zawodników z czołówki zdecydowało się na zmianę opon. Wittmann wyprzedził w ten sposób Enga, który zaliczył zmianę opon na okrążeniu 15., które poprzedzało wypadek Duvala. Müller wykorzystał neutralizację, ponieważ swój pit stop zaliczył na ósmym kółku i jechał w czystym powietrzu, dzięki czemu przesunął się na szóstą lokatę.
Po wznowieniu Frijns wciąż znajdował się na prowadzeniu, zaś na drugie miejsce wysunął się Wittmann, który wyprzedził Rasta w drugim zakręcie i awansował na drugie miejsce. Walka między nimi nie trwała długo, ponieważ chwilę później na torze po raz trzeci pojawił się samochód bezpieczeństwa. Tym razem Fabio Scherer po uderzeniu Lucasa Auera znalazł się na drodze dublowanego Duvala. Doszło do mocnego uderzenia, wskutek którego Scherer i Duval odpadli z wyścigu.
Frijns ponownie kontrolował tempo na kolejnym wznowieniu, zaś Rast odzyskał drugie miejsce po skutecznym ataku na Wittmannie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Pod koniec wyścigu Rast miał lepsze tempo niż lider wyścigu i w pewnym momencie różnica między nimi wynosiła tylko pół sekundy, lecz to nie wystarczyło, aby odebrać Frijnsowi trzecie zwycięstwo w tym sezonie.
na najniższym stopniu podium stanął Wittmann, dla którego jest to trzecia tegoroczna wizyta na podium, zaś czwartą lokatę – najlepszą w tym sezonie – wywalczył Eng. Jako piąty ostatecznie linię mety przekroczył lider mistrzostw Müller, szósty był Jonathan Aberdein, a czołową dziesiątkę zamknęli Ferdinand Habsburg, Sheldon van der Linde, Mike Rockenfeller i Glock.
Kubica ukończył rywalizację na przedostatniej, 13. pozycji na skutek kary przejazdu przez aleję serwisową za złamanie przepisów dotyczących procedury wznowienia wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | 39 okr. | |||
2 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 0,660 | |||
3 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 1,573 | |||
4 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 2,984 | |||
5 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 4,743 | |||
6 | 27 | Jonathan Aberdein | BMW Team RBM | + 5,211 | |||
7 | 62 | Ferdinand Habsburg | WRT Team Audi Sport | + 8,513 | |||
8 | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | + 8,846 | |||
9 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 14,970 | |||
10 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 17,292 | |||
11 | 10 | Harrison Newey | WRT Team Audi Sport | + 17,900 | |||
12 | 22 | Lucas Auer | BMW Team RMG | + 19,353 | |||
13 | 8 | Robert Kubica | Orlen Team ART | + 37,027 | |||
14 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 6 okr. | |||
NSK | 13 | Fabio Scherer | WRT Team Audi Sport | ||||
NSK | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.