Władze serii Deutsche Tourenwagen Masters przedstawiły przy okazji finału sezonu na torze Hockenheim kalendarz na przyszły rok. Pierwszy sezon z wykorzystaniem samochodów GT3 będzie składać się z dziewięciu rund, w tym czterech na terenie Niemiec.
Mając na uwadze pandemię koronawirusa, moment rozpoczęcia sezonu wyznaczono na koniec maja, kiedy to seria ma odwiedzić rosyjski tor Igora Drive, a następnie 11-13 albo 18-20 czerwca odbędzie się runda na włoskim torze Monza – oba obiekty miały gościć swoje pierwsze wyścigi DTM już w tym roku.
Pierwsza runda na terenie Niemiec odbędzie się w weekend 2-4 lipca, kiedy to po rocznej przerwie powrócić ma kultowy tor uliczny Norisring. 23-25 lipca DTM będzie ścigać się niedaleko polskiej granicy, na torze Lausitzring, a półmetek sezonu wyznaczono w Zolder. Do kalendarza powracają także tory Red Bull Ring i Assen, a finał sezonu zaplanowano na początek października na Hockenheim.
Poza kalendarzem, władze serii opublikowały szczegóły przyszłorocznego formatu. Weekend nadal będzie składać się z dwóch wyścigów na dystansie 55 minut + jedno okrążenie, z obowiązkową zmianą opon. Nowością będzie start lotny, co zostało wymuszone poprzez wykorzystanie samochodów GT. Zrezygnowano także z pomysłu zakazania kontroli trakcji i ABS, a w zamian wprowadzony zostanie balast dla trzech najlepszych kierowców poprzedniego weekendu, w wysokości 25, 18 i 15 kilogramów.
Kalendarz DTM 2021
R | Data | Lokalizacja |
1 | 28-30 maja | Igora Drive |
2 | 11-13/18-20 czerwca | Monza |
3 | 2-4 lipca | Norisring |
4 | 23-25 lipca | Lausitzring |
5 | 6-8 sierpnia | Zolder |
6 | 20-22 sierpnia | Nürburgring |
7 | 3-5 września | Red Bull Ring |
8 | 17-19 września | Assen |
9 | 1-3 października | Hockenheim |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej DTM
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.