Thomas Preining odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Deutsche Tourenwagen Masters w chaotycznym i pełnym wypadków wyścigu na ulicach Norymbergii. Był to pierwszy triumf Porsche w słynnej niemieckiej serii.
Z pole position wystartował Kelvin van der Linde, obok którego ustawił się Preining, a w kolejnym rzędzie jechali startujący gościnnie Ayjancan Güven i Franck Perera. To właśnie kierowca Lamborghini był uwiązany w incydent, który spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa już po pierwszym okrążeniu.
Fantastycznym startem z ósmego pola popisał się Arjun Maini, który na dojeździe do pierwszego zakrętu był już drugi i próbował objechać Pererę, by ugruntować swoją pozycję na czele stawki. Francuz wjechał jednak głęboko w zakręt i uderzył w lewy tylny róg Mercedesa-AMG, obracając autem Hindusa – pomógł mu w tym popychający Lamborghini z tyłu René Rast.
W tę dwójkę wjechali następnie Nico Müller, Felipe Fraga, Marco Wittmann, Sheldon van der Linde, David Schumacher i Maximilian Buhk – wszyscy odpadli z wyścigu.
Und der Start zum Samstagsrennen so ... 😬 #DTM #Norisring pic.twitter.com/JGvUbbfVqd
— Motorsport-Total.com (@MST_DTM) July 2, 2022
Po restarcie na siódmym okrążeniu Preining szybko wyprzedził van der Linde, obejmując prowadzenie. Za ich plecami, na trzecie i czwarte miejsce przebili się Rast i Dennis Olsen, wyprzedzając Güvena.
Kolejna neutralizacja nastąpiła na 14. okrążeniu, kiedy to Alessio Deledda staranował Estebana Mutha, posyłając go wprost na Pererę. Tym razem na tor nie wyjechał samochód bezpieczeństwa, a wszędzie wywieszono żółte flagi. Była to dla wszystkich okazja, aby zjechać do boksów na obowiązkową zmianę opon.
What a race!
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) July 2, 2022
This time @EstebanMuth is hit from behind. 💥#BMWM4GT3 #BMWMMotorsport pic.twitter.com/XqRU3CfWdc
Świetnie spisała się ekipa Abt Sportsline, która ściągnęła Rasta do boksów okrążenie później od stawki, zyskując w ten sposób pustą aleję serwisową. Niemiec został obsłużony bardzo szybko i powrócił do wyścigu na czele, przed Preiningiem i van der Linde.
Po zakończeniu rundy pit-stopów, na tor wyjechał w końcu samochód bezpieczeństwa, zbijając stawkę ze sobą przed restartem. Wyścig znów najszybciej wznowił Preining i wyprzedził Rasta. Za ich plecami Olsen objechał van der Linde, a niedługo później zabrał się także za Rasta.
#DTM - Restart shortly before race half-time: This was the moment when @ThomasPreining1 finally took the lead in the @DTM race @Norisring and set the course for a great double victory for the #Porsche #911GT3R in the @DTM @team75bernhard #PorscheTeam #DTMNorisring pic.twitter.com/aiFnJiwvnU
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) July 2, 2022
Kolejna neutralizacja nastąpiła bardzo szybko, po tym jak Maro Engel został posłany na ścianę przez Mirko Bortolottiego – kierowca Lamborghini otrzymał za ten incydent 15-sekundową karę.
Und so endete das Rennen für #MaroEngel ... 🙈 #DTM #Norisring pic.twitter.com/GthDzizPWZ
— Motorsport-Total.com (@MST_DTM) July 2, 2022
Podczas kolejnego restartu Ricardo Feller wyprzedził van der Linde, awansując na czwartą pozycję. Kierowca z RPA został następnie zaatakowany przez Bortolottiego, przez co cała trójka zderzyła się w ostatnim zakręcie. Chwilę później doszło do kolejnej neutralizacji, tym razem po wypadku Lucasa Auera, uderzonego przez Güvena.
#LucasAuer hat es auch erwischt! 🤯 #DTM #Norisring pic.twitter.com/NUBI2GqI5g
— Motorsport-Total.com (@MST_DTM) July 2, 2022
Ostatni restart nastąpił na 34. okrążeniu. Preining nie oddał prowadzenia, z kolei na drugie i trzecie miejsce wyszli Rast i Laurens Vanthoor, wyprzedzając Olsena. O ile dość szybko okazało się, że Belg nie da rady utrzymać się przed swoim zespołowym kolegą, kwestia drugiej pozycji pozostawała nierozstrzygnięta niemal do samego końca.
Rast w końcówce wyścigu przebił oponę i zaczął tracić tempo, pozwalając odjechać liderowi. Rozważnie bronił się jednak przed Olsenem i dopiero jak pojechał za szeroko w ostatnim zakręcie przedostatniego okrążenia, ten zdołał go wyprzedzić.
Preining wykorzystał spokojną końcówkę wyścigu i problemy Rasta, by dojechać na metę z przewagą 3,7 sekundy. Olsen dojechał do mety drugi, po raz pierwszy stając na podium, a Rast uzupełnił pierwszą trójkę, pokonując Vanthoora.
Philipp Eng był piąty w najlepszym BMW, pokonując aktualnego mistrza serii Maximiliana Götza. Luca Stolz był siódmy, po tym jak na trzy okrążenia do mety wyprzedził Ricardo Fellera. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Mikaël Grenier i Clemens Schmidt.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 24 | Thomas Preining | KÜS Team Bernhard | 57 okr. | |||
2 | 94 | Dennis Olsen | SSR Performance | + 3,675 | |||
3 | 33 | René Rast | Abt Sportsline | + 4,154 | |||
4 | 92 | Laurens Vanthoor | SSR Performance | + 7,030 | |||
5 | 25 | Philipp Eng | Schubert Motorsport | + 8,066 | |||
6 | 1 | Maximilian Götz | Mercedes-AMG Team Winward | + 8,975 | |||
7 | 4 | Luca Stolz | Mercedes-AMG Team HRT | + 9,859 | |||
8 | 7 | Ricardo Feller | Abt Sportsline | + 10,979 | |||
9 | 55 | Mikaël Grenier | Mercedes-AMG GruppeM Racing | + 12,013 | |||
10 | 85 | Clemens Schmid | GRT Grasser Racing Team | + 13,119 | |||
11 | 66 | Marius Zug | Attempto Racing | + 16,529 | |||
NSK | 6 | Alessio Deledda | GRT Grasser Racing Team | ||||
NSK | 3 | Kelvin van der Linde | Abt Sportsline | ||||
NSK | 37 | Ayhancan Güven | Red Bull AlphaTauri AF Corse | ||||
NSK | 63 | Mirko Bortolotti | GRT Grasser Racing Team | ||||
NSK | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team Winward | ||||
NSK | 88 | Maro Engel | Mercedes-AMG GruppeM Racing | ||||
NSK | 19 | Franck Perera | GRT Grasser Racing Team | ||||
NSK | 10 | Esteban Muth | Walkenhorst Motorsport | ||||
NSK | 74 | Felipe Fraga | Red Bull AlphaTauri AF Corse | ||||
NSK | 12 | Dev Gore | Team Rosberg | ||||
NSK | 31 | Sheldon van der Linde | Schubert Motorsport | ||||
NSK | 51 | Nico Müller | Team Rosberg | ||||
NSK | 36 | Arjun Maini | Mercedes-AMG Team HRT | ||||
NSK | 11 | Marco Wittmann | Walkenhorst Motorsport | ||||
NSK | 27 | David Schumacher | Mercedes-AMG Team Winward | ||||
NSK | 18 | Maximilian Buhk | Mercedes-AMG Team Mücke |
Wesprzyj nas na Patronite.